Å VÅKNE MED RETT INNSTILLING

Som jeg har fortalt før så har jeg hatt det litt slitsomt for tiden. Dagene går litt opp og ned. Èn dag er livet plutselig helt perfekt, mens neste dag er jeg skikkelig negativ og klarer ikke se løsning på noe. Jeg er utrolig dårlig på å ha det dårlig, om det gir noen mening? Jeg er vant med å være glad og fornøyd hele tiden, så at jeg nå plutselig er litt nedfor er ufattelig slitsomt for meg. I går kveld la jeg meg negativ og sur, og tenkte at dagen i dag kom til å bli dritt.

Alarmen ringte klokken syv, og humøret var som forventet. Dritt. Jeg gikk inn i dusjen, og der startet tankeprosessen. Jeg tenkte at hverdagen definitivt ikke kom til å bli noe bedre om jeg gikk rundt med nedoverleppe og negative tanker. Jeg tenkte at en sterk person bare lærer av humper i hverdager, og bygger seg sterkere av det. Jeg ønsker å være en sterk person. Ikke på grunn av at jeg føler jeg har noe å bevise, men for meg selv og min egen livskvalitet. Jeg kom ut av dusjen med en helt ny innstilling, og en helt ny motivasjon for dagen i dag.

Jeg mener det at å være destruktiv ikke løser noe som helst, og er den letteste utveien. Det er mye lettere å legge seg under dyna å gjemme seg for hverdagen når ting går i mot en. Det er mer komfortabelt. Likevel er problemene de samme når man først bestemmer seg for å komme ut igjen, og da må man starte helt på nytt. Nei, det hjelper ingenting å gå rundt å være sur. Livet er som det er, og det er ikke helt perfekt alltid. Heldigvis har jeg så utrolig mye gøy å se frem til, og jeg har så mye godt i livet mitt sånn som det er nå. Å fokusere kun på det negative er utrolig dårlig, og kan ødelegge mer enn bare situasjonen per dags dato. Jeg håper denne positive motivasjonen fortsetter, og at jeg ikke blir negativ igjen allerede i morgen. Det gjelder å ta dag for dag – så ordner det seg alltid til slutt ♥

Image and video hosting by TinyPic

Mine siste snap skal få gleden av å pryde dette innlegget! Legg meg gjerne til: julianyland ♥

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg