Å JUKSE PÅ EKSAMEN

Første av fem eksamener vel gjennomført om jeg skal få sagt det selv! Del 1 av oppgaven føler jeg gikk superbra og for en gangs skyld skrev jeg faktisk endel pensum i stedet for å bable rundt tema som jeg har en tendens til å gjøre. Del 1 teller også 70% av den totale karakteren, og det er jo bra! Dessverre gikk del 2 rett til helvete, om jeg skal være veldig direkte. Jeg vet helt ærlig ikke om jeg står på den delen engang, noe som er kjipt i og med at man må få ståkarakter på både del 1 og 2 for å bestå eksamen. Det hjelper liksom ikke om jeg får A på del 1 som teller 70% om jeg får F på del 2. Men men, nå kan jeg ikke gjøre annet enn å vente på karakteren å håpe jeg slipper å ta opp faget til våren 🙂

En ting som irriterer meg noe grusomt er forresten de som åpebart jukser, ved mindre de har en veldig nervøs blære. Et par rader foran meg satt det en person som gikk på do hvert femte minutt. Bokstavelig talt. Det er jo superlett å jukse på sånne eksamener, det er bare å stappe et notatark i bh´en å se på det når man er på do. Ingen sjekker det. For meg blir det helt åpenbart at noen som har gått på do ti ganger mens jeg ikke har vært der en eneste gang er en liten cheater. Men, nå skal jeg ikke si noe 100% sikkert altså. Jeg var heller ikke 100% forberedt før denne eksamenen, men det kunne virkelig ikke falt meg inn å jukse engang. Mest fordi jeg hadde vært livredd for å bli bustet, men også fordi det er utrolig urettferdig for de som faktisk har brukt mange timer på å forberede seg. Så, jeg håper alle som leser her inne tar eksamen med helt ren samvittighet og ikke jukser på noen av eksamene sine. Det går tross alt ikke inn an å ta med seg jukselapper ut i arbeidslivet så da er det greit å ha alt på det rene 🙂

IMG_9432-2IMG_9437-2

Det var dagens lille preken fra moralpolitiet Julia, nå skal jeg spise lunsj å kaste i meg en kaffe på Espresso House før jeg skal tilbake på skolen. Hjemmeeksamen i sosiale medier, lets go!

6 kommentarer
    1. Jeg startet å studere i år, og det forundrer meg noe helt sykt hvor lett det egentlig er å jukse. De skal se legitimasjon og de sjekker alt vi har med oss, men er jo ikke vanskelig å ha noe innenfor klærne. Vaktene skal også bestemme hvilket do vi må gå på.. men om man har med seg lappen, har jo ikke det noe å si. Skulle vært så strengt at vi måtte gå gjennom en sånn scannegreie, sånn som de har på flyplasser!

      1. Haha ja faktisk! Med oss sjekker de verken vesker eller jakker, kan ha mobilen i bhen for alt de vet.. Sykt!!

    2. Jeg er en av dem som går på to utallige ganger i løpet av eksamen. Grunnen er at jeg har nervøs blære og magen min blir også veldig urolig. Har faktisk ikke tenkt på at man kan jukse med å gjemme ting på kroppen. Det ville ha vært utrolig lett hos oss i hvert fall !

    3. Jeg er også en av de som går på do mange ganger i løpet av eksamen, for jeg sliter også med nervøs blære og urolig mage, som hun over. Blir så stressa og nervøs av hele eksamenssituasjonen! Godt å se at det er flere av oss! I tillegg har jeg gjennomført flere eksamener med uvi, noe som ikke er særlig gøy!

    4. Under den siste eksamen jeg hadde gikk jeg på do ca 15 ganger. Det har aldri falt meg inn å jukse, da jeg ikke lurer noen andre enn meg selv.

      Det ble kommentert av andre at det virket mistenkelig at jeg måtte forlate klasserommet så ofte, men heldgvis for meg kan jeg ha ren samvittighet. Har nemlig Morbus Crohn, å den gjør at jeg må ofte på do iløpet av dagen, så når jeg i tillegg skal ha eksamen blir det enda værre siden jeg blir nervøs.

      Det jeg egentlig skulle frem til var at folk kan ha en grunn for at de må gå så ofte. Er ikke alle som jukser..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg