8 TING JEG IKKE SKJØNNER MEG PÅ

Jeg skjønner meg ikke på….

• .. de som har sånn tunell i øreflippen. Altså sånn stor øredobb som skal gjøre hullet større, slik at man til slutt kan se igjennom. Hvorfor vil folk ødelegge øreflippen sin på den måten?? Hva skal man liksom gjøre da man er lei av å ha elefantører, sy de sammen igjen?

flesh-tunnel-i-kirurgisk-stal-med-gevind-pa-bagside_1

• .. mennesker som sier de skal «spare seg til neste helg». Da i festsammenheng altså. Hva er det å spare seg til? Jeg har aldri forstått hvorfor man bruker den setningen i den sammenhengen. Man sparer jomfrudommen sin, ikke fremtidig promille.

• .. de som helt seriøst liker russesanger som kommer opp på topplisten på spotify. I går hadde jeg på topplisten til Norge da jeg sto i butikken, og plutselig kom sånn «vi skal pule wohoooo inn i hullet!» typ sang på. Jeg sto med en kunde og ble sååå flau, og måtte løpe bak kassen for å bytte sang. Det jeg ikke forstår meg på er at den norske befolkning faktisk hører på sånn musikk mye at flere av de ligger på topplisten! Krise.

• .. hipstere som tror de er så kule og uavhengige. De skal liksom ikke følge noen trender, kun drikke spesiell øl som ingen har hørt om og være veldig unike. Hallo, wake up call! De er like slavisk opptatt av trender de også, hipstertrenden. Ofte har de tunelløredobber også, hva er greia?!

• .. de som deler eller kommenterer ekle ting på facebook. Jeg skal seriøst begynne å unfriende den neste personen som deler en gigakvise som holder på å sprekke, muggen mat eller andre udelikate ting. Jeg ble faktisk kvalm bare av å skrive den siste setningen. Kan folk bare slutte? Jeg vil ikke ha slike ting i feeden min.

• .. mennesker som er så jævlig følsomme ovenfor hva som blir skrevet på blogger. Åh, dette irriterer meg så sykt! Jeg har jo blogget endel år nå, og jeg hadde aldri trodd vi kom til å komme dit vi er i dag. Altså hvordan folk henger seg opp i alt. Det er så mange uskrevne retningslinjer vi bloggere må følge, for gud forby at jeg skriver at jeg bruker small i en genser – da er det jo min feil om noen får spiseforstyrrelser. Kan ikke folk ta litt ansvar for seg selv å slutte å skylde på alle andre?

• .. bloggere som tror de er så sykt mye bedre enn alle andre, og er ikke redd for å rope det ut i offentligheten. Da tenker jeg mest på de «helt naturlige» bloggerne (som det dessverre ikke er mange av, haha) som skriker ut at vi som har tatt restylane er jævlige mennesker som ødelegger livet til leserne våre. Igjen; kan ikke folk bare ta litt ansvar for seg selv? Jeg forstår at jeg har et visst ansvar i den rollen jeg har, men come on.

• .. når vi først er inne på tema, så forstår jeg meg ikke på mennesker som ikke klarer å ta ansvar for egne handlinger. De som alltid har noen å skylde på, og ikke klarer å innse at det faktisk kun er en selv som bestemmer over handlingene sine. Og de som aldri klarer å innse realiteten!! Man finner de helt tilbake til barndommen. Jeg husker det var en jente i klassen min på ungdomsskolen som pratet med moren i telefonen og bare «jeg fikk fire på den matteprøven, men om jeg hadde hatt rett på svar 4 og 5 så hadde jeg jo egentlig fått 6 da såååå..». Nei, nå fikk du faktisk ikke 6. Du fikk 4, ferdig med det. Bedre lykke neste gang.

9 kommentarer
    1. Jeg forstår at du har dine meninger om hva du liker og ikke, men det må du også forstå at andre har. Hvis ikke du forstår deg på at noen har store hull i ørene og publiserer det på en offentlig kanal, hvordan kan du da bli så sint på at andre ikke forstår seg på at noen fyller leppene sine? Det er jo akkurat det samme, så nå var meningene dine ganske motstridende.. Det er nettopp den verden vi lever i, med ytringsfrihet. Og det er ikke alle som forstår at angripende kommentarer kan gjøre vondt for mottakeren. Men med dette innlegget var ikke du noe bedre.

      1. Problemet mener jeg er at alle et så utrolig hårsår. Jeg bryr meg ikke om at andre mener det er stygt med fylte lepper foreks, så skjønner ikke på hvilken måte jeg er motsigende?

    2. Det går faktisk an å sy igjen de utvida hullene i ørene ja. Og ofte vil hull på under 12 mm gro igjen av seg selv. Jeg liker mine tuneller, men skjønner meg ikke på folk som opererer seg og fyller ansiktet med botox. Det er heldigvis forskjell på folk.

    3. Haha, merket at jeg ble litt butthurt over tunnel-punktet, siden jeg selv har ganske store utvidelser, men så vet jeg også at de aller fleste ikke synes det er fint og ikke skjønner seg på det. Samtidig så tror jeg at å skulle skjønne seg på utvidede ører er det samme som å skjønne seg på hårfarging eller fillers. Det er noe unaturlig man gjør med kroppen for å pynte seg/se fin ut/uttrykke seg selv. Selv lurer jeg på om jeg kommer til å sy de igjen snart eller bli en gammel dame på sykehjem med svære, hengende øreflipper, haha! Håper på den siste. <3

      1. Ja det har du helt rett i! Så lenge man er snill og grei så spiller det ingen rolle for meg, og håper du skjønner at innlegget også er satt på spissen og at jeg ikke hater mennesker med tuneller! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg