7 TIPS SOM GJØR DET LETTERE Å JOBBE

– Lag to-do lister! Jeg er helt obsessed med å lage to-do lister. Hvis ikke husker jeg bare halvparten av det jeg må gjøre. Jeg liker å ha de på papir, for den deilige følelsen av å stryke av punkter med en penn er det ingenting som slår! Nesten.

– Kjøp deg en personlig almanakk. Jeg er kanskje gammeldags av meg, men jeg liker å ha ting skriftlig. De siste månedene har jeg ikke hatt en planlegger å forholde meg til, og jeg har glemt cirka 90% av fristene og tingene jeg skal gjøre. Skikkelig elendig, og ikke minst uproft. Skal faktisk gå å kjøpe en ny etterpå!

– Sett deg realistiske mål. Hver gang jeg skriver to-do listene mine skjønner jeg jo fort at dette ikke kan gjøres på en dag. Da er det bedre å gjøre ting skikkelig, og heller bruke lengre tid på listen.

– Sett på en digg spilleliste! Min personlige favoritt om dagen er “Underground Hits”. Bare søk på navnet på spotify så kommer den opp, laget av spotify! Så mange digge sanger. Musikk er superviktig for meg når jeg jobber.

– Føl deg bra. Jeg pratet nettopp om tema med Ingeborg. At man faktisk jobber mye bedre om man føler seg fresh og stelt, enn om man føler seg dritt. I dag er jeg skikkelig støgg. Syns jeg selv. Typ fett hår, løse klær og sminken på halv tolv. Mens de dagene jeg føler meg fin blir jeg mye mer effektiv. Rart, men sant.

– Treat your self! Jeg elsker å belønne meg selv etter en lang dag. En digg middag, et glass rødvin, en fest – hva som helt som får deg til å føle deg bra. Selv om jobben min ofte kan bli “livet” mitt, syns jeg det er superviktig å koble av for å komme tilbake dagen etter med ny motivasjon.

– Dette sier kanskje seg selv, men jobb med noe du liker. Livet er seriøst for kort til å være misfornøyd!

4 kommentarer

Siste innlegg