6 TIPS TIL Å STARTE DAGEN BRA

God tirsdag alle fine! Dere vet jo meg, skal se det positive i alt. Som jeg har sagt mange ganger tidligere, så bestemmer du faktisk akkurat selv hvordan dagen og humøret ditt skal bli. Jeg har en million grunner til å være nedfor, men jeg velger heller å fokusere på de små tingene som gjør meg glad. I går tok iPhonen min for eksempel kvelden for andre gang på to måneder (knuser den jo annenhver uke..), men heldigvis hadde jeg en gammel telefon jeg kan bruke til jeg får min tilbake fra reparasjon. Du vet, jeg er en sånn irriterende “ser på glasset som halvfullt” type person. Men, ikke alle dager er like enkle. Jeg tenkte derfor å komme med mine beste tips til hvordan få en fin dag, uansett hvordan den starter!

♥ Noe som gjør meg lykkelig er å kunne slumre på morgenen. Derfor har jeg alltid på alarmen minst en halvtime før jeg må, slik at jeg kan sove de deilige 9 minuttene i mellom hver alarm. Seriøst, jeg sover aldri så godt som på de 9 minuttene. Det verste jeg vet er å måtte kaste meg fra senga og rett inn på badet, så jeg bruker alltid god tid i sengen med en snus, scrolling av diverse sosiale medier osv før jeg stå opp.

♥ Jeg er ingen morragretten person, men av og til kan jeg stå opp på feil fot. Da er det kritisk at jeg tar tak i det med en gang. Viktig å være bevisst over egne følelser. Om jeg merker jeg har en dårlig dag så kan jeg snu det ganske fort med musikk. Sett på en glad spilleliste mens du fikser deg, og dans gjerne litt med. Høres idiotisk ut, men fyfaen det funker!

♥ Smil til deg selv i speilet. Igjen, høres kanskje litt idiotisk ut. Men, om du smiler utløses signalstoffer i hjernen som får deg til å slappe av å føle deg bra.

♥ Kle deg i klær du føler deg fin i. Jeg merker så sykt stor forskjell på humøret de dagene jeg føler meg litt “dritt” utseendetmessig, og de dagene jeg føler meg vel. Da får jeg en helt annen holdning og selvsikkerhet, som igjen får gir meg en bra dag. Finn gjerne frem antrekk kvelden før, så slipper man å tenke for hardt om morgenen.

♥ Si til deg selv hva du har å være glad for. Om jeg har en ekstra kjip morgen hjelper det ofte å minne meg selv på hvorfor jeg står opp i det hele tatt. Det kan være små ting som at “i dag skal jeg ha på meg mine nye kule bukser!” til dypere ting som at man er glad for de gode vennene sine, og hvor heldig man faktisk er. Ofte har man lett for å fokusere på alt negative i livet. Hvorfor skal man det?

♥ Stå opp en halvtime før. Noe av det verste jeg vet er å stresse på morgenen. For å våkne skikkelig trenger jeg ro, og ikke minst tid til å surre litt uten at jeg kommer for sent til det jeg skal.

 

Håper at noen av tipsene mine kan komme godt med. Fortell meg gjerne dine morgenrutiner! Håper alle får en bra dag. Det har iallfall jeg planer om 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg