5 TIPS TIL HVORDAN BO MED KJÆRESTEN

For cirka tre måneder siden flyttet Christoffer inn hos meg. Å gå fra et vanlig forhold til å bli samboere kan for mange være en stor overgang. Man lærer å kjenne sin bedre halvdel på en helt annen måte, og det er ikke alltid man liker det man lærer seg å kjenne. Jeg som aldri har bodd i kollektiv for eksempel er jo veldig “streng” på hvordan jeg liker å ha det hjemme. Jeg er ikke vant med at andre roter for eksempel, for det har alltid bare vært mitt rot. Jeg var faktisk ganske nervøs før han flyttet inn, tenk om alt kom til å bli ødelagt mellom oss?

Heldigvis skjedde ikke det. Jeg trives så ufattelig godt sammen med han og jeg gleder meg alltid til å komme hjem om han er hjemme ♥ Det er en god følelse. I dette innlegget tenkte jeg å komme med 5 tips til hvordan man skal takle hverdagen som samboere:

Image and video hosting by TinyPic

Vær flink til å finne på ting sammen. For meg er det ekstremt viktig å ikke skli inn i en A4-hverdag der man møtes etter jobb eller skole, spiser middag sammen for så å slenge seg på sofaen. Det er såklart deilig en gang i blant, men hver dag burde ikke være slik. Man trenger ikke gjøre all verdens ting, man kan gå en tur, dra på kino, ta en kaffedate eller hva som helst!

Ikke ta hverandre for gitt. Ja, man bor sammen og ser vedkommende hver dag. Det betyr ikke at gnisten i forholdet blir bevart av den grunn uten arbeid!

Overrask hverandre. Det kan være alt fra store ting som ferie eller hotellovernatting, til bare å lage klar kaffen på morgenen eller komme hjem med en pose smågodt (evt en sixpack med øl og en pose potetgull i vårt tilfelle).

Velg dine kamper. Ikke alle bagateller er verdt å lage en krangel av. Om du irriterer deg over at han alltid slenger sokkene sine på uheldige steder er det ikke vits å lage et stort styr rundt. Det er ikke verdens undergang. Jo mindre hverdagskrangler = happy couple!

Ta vare på deg selv. Om du ikke føler deg bra med deg selv blir det også vanskelig å vise kjærlighet for andre. Av og til har man det vanskelig i livet, og det hjelper mye å prate med hverandre om det å jobbe mot en bedre livsglede sammen enn at du skal sitte med byrden alene.

Image and video hosting by TinyPic

4 kommentarer
    1. Bra tips! Og dere er så søte sammen, virker som Christoffer gjør deg veldig lykkelig:) Men jeg lurte på en ting: det virker som du alltid har vært opptatt av å holde bilder og informasjon om tidligere kjærester borte fra bloggen, men det virker litt annerledes med Christoffer. Er det noe spesiell grunn til det?

      1. Hihi 🙂 Jeg føler ikke jeg deler så mye rundt Christoffer heller egentlig? Annet enn litt bilder osv. Har egentlig ikke tenkt noe over det, kanskje det bare faller seg mer naturlig denne gangen! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg