5 GRUNNER TIL Å SKRU PÅ ALARMEN TIDLIGERE

God morgen nære og kjære, kjente og ukjente! Da var det fredag igjen, og jeg har nok aldri vært mer klar for helg. Ikke fordi jeg har tenkt å ligge paddeflat ut i to dager, men fordi jeg våknet med en helt syk arbeidsmotivasjon i dag. Den har jeg tenkt å ta med meg inn i helgen!

Jeg tenkte å komme med noen gode grunner til å sette alarmen på litt ekstra tidlig. Dette er kanskje et innlegg som passer seg best på en mandag, og ikke rett før helg. Likevel kan det være noe å tenke på til neste uke starter 🙂 Personlig er jeg selverklært A-menneske, men jeg vet at de fleeeste kanskje ikke er det? Haha!

Image and video hosting by TinyPic

1. Jeg elsker å ligge en halvtime ekstra i sengen å bare våkne. Dette gjør jeg faktisk hver eneste dag, og jeg kan ikke huske sist jeg stressvåknet av alarmen å løp inn på badet. Det må være en forferdelig måte å starte dagen på, iallfall i mine øyne!

Image and video hosting by TinyPic

2. Gå tur og kose med Zara. Jeg blir så utrolig glad når jeg vet at denne lille frøkna er fornøyd. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg kjøpe henne som 17 åring, hun er min aller beste venn ♥ Jeg kan faktisk ikke se for meg å leve livet mitt uten hund, faktisk holder jeg på å planlegge hva neste rase blir. Dette er jo noen år til enda, jeg vet bare at en ny hund er i fremtidsplanene mine.

Image and video hosting by TinyPic

3. Ha tid til å finne et antrekk jeg er fornøyd med, prøve litt forskjellige klær og føle meg fresh. Jeg hater å måtte slenge på meg det første jeg finner og løpe ut døren.

Image and video hosting by TinyPic

4. Oppdatere dere med et nytt innlegg. Jeg har vært alt for sløv med morgeninnleggene de siste månedene. Grunnen til det er fordi jeg og Christoffer som regel spiser en lang frokost sammen og drar hjemmefra samtidig. Nå som han er på jobbreise spiser jeg derfor alene og kan oppdatere igjen, haha! Jeg må nok finne noen bedre rutiner på det når han komme tilbake 🙂

Image and video hosting by TinyPic

5. Sist, men ikke minst! Frokost. Kanskje det aller viktigste i min morgenrutine. Jeg er et fullstendig vrak om jeg ikke spiser om morgenen. Det blir umulig å konsentrere seg, jeg er verdens verste samtalepartner og egentlig vil jeg bare slå til alle jeg møter i trynet. Heldigvis er jeg veldig flink til å alltid spise frokost, haha 😀

Okei, nå passer disse tipsene kanskje ikke så godt til de som ikke blogger, og ikke har hund…. Haha!

8 kommentarer
    1. Heisann! 🙂 vurderer kjøp av chihuahua, og lurte på om du har hatt noe problemer med bjeffing, evt har rasen vært lett å trene?

      Takk for svar 🙂

      1. Heihei! 🙂 Chihuahua er jo kjent for bjeffing så det må du regne med. Jeg har alltid vært veldig streng med Zara, så hun bjeffer aldri når noen kjente kommer på besøk. Rasen kan være lett å trene hvis du starter tidlig og er konsekvent. Ikke behandler den som en baby og duller med den hele tiden. Da kan jeg love deg det blir en liten dritthund mot andre! Sosialiser den med både hunder og forskjellige mennesker helt fra starten av. Håper du fikk noen tips 🙂

    2. Deilig med sånne morgener. Jeg har samme regel og setter alarmen tidlig. Jeg er derimot ikke flink til å spise skikkelig om morgenen – så ,det er noe jeg må jobbe med.. Fine bilder! Nå fikk jeg jammen lyst på leverpostei!
      Linn x

      1. Det er såå deilig! 🙂 Ja frokost er utrolig viktig (og leverpostei er så godt ;)) Haha 😀

    3. Det er så sant mye av det du sier om morgener her, meeen når alarmen ringer setter jeg 30 min ekstra søvn foran ALT. Haha, det er faktisk helt latterlig, og jeg angrer hveer eneste dag.

      Hvis du tenker på ny hund, vil jeg tipse om rasen Petit Brabancon (korthåret griffon). Det er fantastiske hunder. De er små, men robust som de store, og løper med deg over vidden hvis de får muligheten. Selv om de liker det, og tåler det, trenger de allikevel ikke mer fysisk trim enn feks en chihuahau. De er også mye friskere enn f.eks. mops, som de ligner litt på. Rett og slett veldig fine hunder <3

      Ellers håper jeg du får en fin helg! Du inspirer, og jeg syns du virker som en herlig jente!

      1. Haha jeg kjenner igjen den følelsen fra tid til annen! Åå så søt den var! Googlet den nå 😀 takk for tips 😀

    4. Hei! Hvilke hunderaser vurderer du eventuelt? Har veldig lyst på hund, men blir nok noen år til 🙂

      1. Hei! 🙂 Jeg har sett mye på japansk spisshund, toller og cavalier king charles. Tre heeelt forskjellige hunderaser! Det blir nok noen år til her også, så man har god tid til å tenke seg om 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg