5 GRUNNER TIL HVORFOR TRENING ER LIVET

ANNONSE – Affiliatelinker til nelly

TRENINGSGENSERHER / TIGHTSHER

Prisen for det mest lavkvalitetsbildet ever på en blogg går åpenbart til meg. 

De som har fulgt meg over årene vet at jeg alltid har vært glad i å trene. Likevel har de tre siste årene bestått av så og si null aktivitet. Rett over nyttår, dere vet den tiden der alle bare “nytt år nye muligheter”, tok jeg ordtaket på alvor å meldte meg inn på treningssenter igjen. Herregud, så glad jeg er for det!

FEM GRUNNER TIL HVORFOR TRENING ER VIKTIG FOR MEG:

– Trening gir meg en mer positiv og stabil psyke
– Når jeg trener spiser jeg totalt annerledes. Pizza frister for eksempel ikke, mens freshe grønnsaker plutselig smaker like godt som Candy King gjorde tidligere. Veldig rart!
– Jeg føler meg mer opplagt, og energien holder seg nærmest på topp hele dagen
– Åpenbart ser kroppen mye diggere ut, og jeg føler meg mer sexy!
– Jeg kommer meg opp (enda) tidligere på morgenen for å trene, nettopp fordi trening er min favoritthobby.

Jeg kunne sikkert skrevet en eviglang liste om hvorfor trening er så viktig. Det er rett og slett et høydepunkt i hverdagen, uansett hvordan økten har gått. Og dette er så viktig! Om man føler seg som dritt etter en treningsfri dag, eller straffer seg selv etter en dårlig økt så må man endre motivasjonen. Før jeg trente på mandag hadde jeg hatt et treukers opphold. Likevel stresset jeg ikke med det. Det var bare deilig å være tilbake på mandag. Samtidig så hadde jeg den mest elendige økten i dag. Jeg gikk på ellipsemaskinen i ti minutter, og satt egentlig bare å glodde på mobilen min på en yogamatte resten av timen. Likevel gikk jeg hjem og var fornøyd med meg selv som i det hele tatt hadde møtt opp på senteret – for litt bevegelse er bedre enn ingen bevegelse.

Så bare tren! Jeg har virkelig ingen mål eller mening med hvorfor jeg trener, jeg føler meg bare bra generelt fordi jeg gjør det. Easy as that.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg