23 PERSONLIGE SPØRSMÅL

Forhåndsskrevet innlegg! Akkurat nå sitter jeg nok på en sportspub med øl på bordet å ser kamp sammen med Kristoffer og et vennepar. Jeg dro ikke dit for kampen, men for alkoholen – bare så det er sagt.

Som dere vet elsker jeg å lese Q&A innlegg  på andre blogger, fant dette innlegget hos Glenn (les svarene hans her) og er så frekk at jeg stjeler spørsmålene. Disse er litt mer personlig enn typ “hva er din favorittfarge”, så kanskje dere kan bli kjent med meg på en annen måte? 🙂 Tusen takk for inspirasjon Glenn, hihi!

1. Hvem ut av hvilken som helst person, skulle du ha likt å ha som middagsgjest?

Uten tvil Kim Kardashian. Livet hennes virker så overdådig og fantastisk, men likevel vil jeg tro det er mye jobb bak kulissene. Hadde vært utrolig interessant og fascinerende å hatt en samtale med henne.

2. Skulle du ønske du var berømt? I så fall på hvilken måte? 

Famous for being famous? Haha, neida 😀 Jeg kunne tenkt meg å være berømt for noe jeg er skikkelig flink i. Jeg kan ikke synge, og ser ut som et pinnedyr når jeg danser så jeg ville nok ønsket å blitt kjent som en fantastisk business woman.

3. Pleier du å øve deg på hva du skal si før du ringer noen? I så fall, hvorfor det? 

Aldri!

4. Hvordan ser din “perfekte dag” ut? 

En perfekt dag for meg er da jeg våkner om morgenen og er lykkelig. Da spiller det ingen rolle om jeg er hjemme i leiligheten eller på shoppingtur i New York med ubegrenset shoppingbudsjett. Selvom sistnevnte kunne nok vært perfekt selvom jeg hadde en dårlig dag 😉

5. Når sang du for noen sist og når sang du for noen andre? 

Jeg synger for Kristoffer en gang iblant, av og til treffer jeg tonen skikkelig og da høres det ganske bra ut. Etter min mening iallefall, hehe!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

6. Du er 30 år og har 60 år igjen å leve. Ville du helst beholdt en ung kropp, eller et ungt sinn i dine resterende år?

For et vanskelig spørsmål, kan man få en kombinasjon av begge?

7. Har du en anelse om hvordan livet ditt kommer til å ta slutt? 

Det kan egentlig slå begge veier. Min ene bestemor er veldig syk og har slitt lenge med diverse sykdom, mens den andre er 86 år, frisk som en fisk og ikke har noe tegn til sykdom. Så jeg håper jeg blir god og gammel, og sovner stille inn i min egen seng.

8. Nevn tre ting du og din samboer har til felles. 

Jeg bor som mange vet med kjæresten min Kristoffer, vi er veldig like samtidig utrolig ulike. Noen fellestrekk:

– Vi har samme syn på hva en bra kveld er. Nydelig mat, vin og gode samtaler slår ingenting!
– Vi begge er veldig glad i å trene
– Vi er veldig glad i å reise

Kanskje jeg skal nevne tre ting vi er ulike på og?

– Han liker ikke majones, potet eller junk food og syns det er dritgodt med brokkoli, fisk og grønnsaker. Totalt motsatt av meg som elsker alt han hater. Haha! Sykt urettferdig igrunn..
– Han er ikke glad i å dra på byen, mens jeg eeelsker å dra ut!
– Han skjønner ikke at sofaputene alltid skal være perfekt før vi legger oss. GRR!

9. Hva er du mest takknemlig for? 

Først og fremst at jeg er født i Norge, tror ikke helt vi skjønner hvor forbanna heldige og bortskjemte vi er med alle systemene rundt oss. Det skal litt til for å virkelig komme på kjøret! Så er jeg takknemlig for alle menneskene rundt meg, hva skulle jeg gjort uten de? En siste ting er mitt spontankjøp av Zara da jeg var 17. Hva skulle jeg gjort uten henne? Bebien min <3

10. Hvis du kunne endret en ting med måten du ble oppdratt på, hva skulle det vært?

Føler både mamma og pappa har gjort en veldig god jobb! Jeg er ikke oppdratt med puter under armene og har alltid måttet ta konsekvensene selv om jeg gjorde noe galt. Det tror jeg er veldig bra i voksenlivet, jeg kan ikke skylde på noen andre enn meg selv.

11. Fortell livshistorien din i korte trekk. 

Født i Oslo, bodde på østlandet til jeg var fem år. Da flyttet vi til Molde, og jeg begynte på skolen der.  Startet bloggen som 16 åring og var en av norges topp 3 bloggere i flere år før jeg la opp og hadde pause ett år. Har turnet hele barndommen og vunnet mange mesterskap i rytmisk gymnastikk, la opp som 17åring og flyttet til Ålesund. Der bodde jeg i et halvt år før jeg flyttet hjem igjen, flyttet i min egen leilighet i Molde som 18 åring. Ble aldri ferdig med videregående da jeg var veldig distrahert av bloggen og mye reising, ikke normalt å ha “så mye penger” så jeg sløste bort omtrent alt – men virkelig verdt det! Flyttet til Oslo for ett år, jobbet som Campaign manager og levde av bloggen, samtidig som jeg gjorde ferdig videregående. Flyttet til Bergen sammen med Kristoffer og startet på BI her.

12. Hvis du kunnne ha våknet opp i morgen med en ny evne/kvalitet, hva skulle det vært?

Som telepat! Sånn som Matt Parkman er i serien Heroes. Han kan høre andres tanker og styre andres tanker. Da skulle jeg gått i banken og bare “gi meg en milliard”. Hahah neida!

13. Hvis du hadde en krystallkule som kunne fortelle deg en sannhet om deg, ditt liv, din fremtid eller hva som helst – hva skulle du ha likt å vite? 

Hvordan livet er om ti år.

14. Har du en drøm du ikke har turt å følge? I så fall, hvorfor ikke? 

Ingenting jeg kommer på, føler jeg er veldig flink å ta avgjørelser etter det jeg vil.

 15. Hva er din største bragd her i livet? 

Hmm den var vanskelig! Føler egentlig ikke jeg har gjort noe nevneverdig her altså. Litt trist å tenke på? Haha!

16. Hva verdsetter du mest i et vennskap?

Gjensidig tillit, og at man vet hvor man har den andre personen.

17. Hva er ditt beste minne? 

Huff hvordan skal jeg velge? Har mange gode minner å se tilbake på! Et av de beste er kanskje nyttårsaften 2013-14, da vi satt på en privat takterasse i Roma, drakk prosecco og så alle rakettene. Nostalgi <3

18. Hva er ditt verste minne? 

Siste helgen i påsken da Zara forsvant. Har aldri følt meg så hjelpesløs, tom og desperat.

11136753_570365533066412_3079563390748933002_n

19. Hvis du visste at livet ditt ville være over innen et år, hva ville du ha forandret ved måten du lever på? 

Jeg ville nok først og fremst sluttet på skolen, hva skal man med utdannelse om man dør før den er ferdig? Så ville jeg nok tatt alle pengene mine, reist litt rundt i verden før jeg ville tilbrakt mine siste måneder med mine nærmeste, men MYE vin og gode minner.

20. Hva betyr vennskap for deg?

Det betyr alt. Mine venner er noe av det viktigste jeg har i livet mitt, og jeg blir nesten på gråten bare av tanken på hva jeg skulle gjort uten de. Gode vennskap er noe av det viktigste i livet, uansett om man har 1 venn eller 100.  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

21. Hvilken rolle spiller kjærlighet og nærhet i ditt liv?

Siden jeg bor med kjæresten min er det kanskje åpenbart at det har en stor rolle i livet mitt? Jeg elsker samboerskapet med Kristoffer og han er min viktigste klippe i livet.

22. Si fem positive kvaliteter ved deg selv. 

– Reflektert.
– Utadvendt.
– Ryddig.
– Pålitelig.
– Trofast.

23. Hvilken rolle spiller familien i ditt liv? Føler du at du hadde en lykkeligere barndom en folk flest? 

Familien min har definitivt blitt en større del av livet mitt nå. Når jeg ser tilbake på barndommen min har jeg ingenting å klage over, selvom jeg hatet foreldrene mine som fjortis. Nå kunne jeg ikke tenkt meg en annen mamma, pappa eller brødre. Familie er så viktig og jeg gleder meg alltid til å komme hjem til Molde.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

10 kommentarer

Siste innlegg