23 PERSONLIGE SPØRSMÅL OG SVAR

1. Hvem ut av hvilken som helst person, skulle du ha likt å ha som middagsgjest?

Noen som virkelig praktiserer the law of attraction, og har lykkes med det tankesettet. Jeg har nettopp sett filmen “the secret” som ligger på netflix, og den vekket noe i meg. Motivasjon, kanskje. Jeg vet ikke nok om tema enda til å ville skrive spesielt mye om det, men i tiden som kommer vil jeg gjøre mye research!

2. Skulle du ønske du var berømt? I så fall på hvilken måte? 

Famous for being famous? Haha, neida 😀 Jeg kunne tenkt meg å være berømt for noe jeg er skikkelig flink i. Jeg kan ikke synge, og ser ut som et pinnedyr når jeg danser så jeg ville nok ønsket å blitt kjent som en fantastisk business woman. Per dags dato har derimot motivasjonen vært på bunn for alt generelt, men den kommer nok tilbake. I know I can do it!!

3. Pleier du å øve deg på hva du skal si før du ringer noen? I så fall, hvorfor det?

Aldri! Er kanskje den personen med minst telefonskrekk i verden. Har mer sms-skrekk, lol.

4. Hvordan ser din “perfekte dag” ut? 

Å gå rundt med en konstant lykkefølelse i kroppen. Spiller egentlig ingen rolle hva jeg faktisk gjør. Husker for eksempel da jeg var i Paris på pressetur for et par år siden, og jeg var lei meg hele turen. Lei meg i Paris?!?!? Så ja, poenget er bare at for meg er det viktig å føle meg vel. Lett, lykkelig og med et smil klistret på dagen lang. De dagene har jeg hatt mange av, og jeg har maaange fler i vente ♥

5. Når sang du for noen sist og når sang du for noen andre?

Jeg synger hver eneste dag! Ikke sånn seriøst, men jeg hører mye på musikk mens jeg jobber osv. Jeg liker å føle grooven liksom. Sist jeg sang for noen andre var vel på karaoke på Gran Canaria for tre år siden. Hahha KRISE!!

6. Du er 30 år og har 60 år igjen å leve. Ville du helst beholdt en ung kropp, eller et ungt sinn i dine resterende år?

Hva skal man med en ung kropp, om man ikke har hodet til å bruke den? Samtidig, hva skal man med en gammel kropp når man er ung til sinns og vil være gal? Vanskelig spørsmål. Ja takk – begge deler spør du meg!

7. Har du en anelse om hvordan livet ditt kommer til å ta slutt? 

Døden er noe jeg aldri tenker på, og heller ikke noe som skremmer meg. Det som skremmer meg er å leve et liv jeg ikke er fornøyd med, og å gå glipp av sjanser. Jeg kan like så greit dø i morgen, eller neste år så lenge jeg er lykkelig og fornøyd. Om du skjønner? Jeg elsker livet og alt det har å by på, og døden er en naturlig del av det.

8. Nevn tre ting du og din samboer har til felles. 

Nå er jo min samboer en hund, og det eneste vi har til felles er kanskje at vi liker å chille. Men, jeg skal jo få min første venninne-samboer ever om et par måneder! Til de som ikke har fått det med seg, så flytter jeg sammen med Karen i Oslo. Hadde først tenkt å bo alene, meeen så tenkte vi; hvorfor ikke spytte inn enda mer penger i budsjettet og få en syk leilighet?? Vi er på leting, si ifra om du vet om noe!

Uansett. Tre ting vi har til felles (etter min mening):

– Begge er veldig easy going
– Begge har veldig god humor
– Begge er spontane og elsker å ha det gøy

ÅÅ jeg er så gira, tror det kommer til å bli helt fantastisk å flytte med Karen!

9. Hva er du mest takknemlig for? 

Først og fremst er jeg ekstremt takknemlig for at jeg er født i Norge, og født som et menneske og ikke en kråke typ. Så er jeg takknemlig for hverdagen min generelt. At jeg har så gode venner som støtter meg, at jeg har en jobb som gir meg friheten jeg ønsker og trenger, at jeg er frisk og ja – generelt at jeg er så heldig som jeg er. Det er vel de største tingene jeg er takknemlig for, men for meg er det også viktig å sette pris på de små tingene. Som en middag med venner, en avslappende kveld alene, en reise osv. Jeg er generelt en takknemlig person som ikke tar ting for gitt!

10. Hvis du kunne endret en ting med måten du ble oppdratt på, hva skulle det vært?

Føler både mamma og pappa har gjort en veldig god jobb! Jeg er ikke oppdratt med puter under armene og har alltid måttet ta konsekvensene selv om jeg gjorde noe galt. Det tror jeg er en fordel i voksenlivet, jeg kan ikke skylde på noen andre enn meg selv. Likevel kunne jeg ønske jeg hadde et nærmere forhold til foreldrene mine. Men, livet er ikke over og det kan man alltids gjøre noe med!

11. Fortell livshistorien din i korte trekk. 

Født i Oslo, flyttet til Molde da jeg var 5. Hatt normal skolegang som alle andre, ved unntak av at jeg droppet ut av videregående siste året (er vel og merke ferdig nå). Startet bloggen da jeg var 16 år, var blant Norges topp 3 bloggere i flere år før jeg hadde en pause på ett år. Er SÅ glad jeg startet igjen!! Uansett. Flyttet til Oslo da jeg var 20, Bergen da jeg var 21 og gikk et par år på BI. Åpnet butikken da jeg var 23, og har vært her siden da for å hjelpe å bygge den opp. Nå flytter jeg tilbake til Oslo, og jeg gleder meg maks til det.

Fyffff det var ikke lett å oppsummere i korte trekk? Livet har da vært så mye mer enn beskrevet over?! Hahha!

12. Hvis du kunnne ha våknet opp i morgen med en ny evne/kvalitet, hva skulle det vært?

Evnen å være tålmodig, kanskje? Sånn seriøst. Ellers har jeg alltid syns det hadde vært gøy å kunne fly, helt til jeg kom på at jeg både har høydeskrekk og det må jo være jævlig kaldt der oppe?

13. Hvis du hadde en krystallkule som kunne fortelle deg en sannhet om deg, ditt liv, din fremtid eller hva som helst – hva skulle du ha likt å vite? 

Jeg ville ikke visst hvordan livet mitt kommer til å bli. Det er jo endel av spenningen med å leve, og ikke vite hva som er rundt neste sving (eller år)! Men jeg kunne gjerne visst sannheten om meg selv. Lære meg selv å kjenne bedre, og vite hvorfor jeg er akkurat som jeg er.

14. Har du en drøm du ikke har turt å følge? I så fall, hvorfor ikke?

En av mine personlighetstrekk er at jeg ikke overtenker, og heller ikke er så flink å være konsekvensorientert. Derfor har jeg hoppet i alle mulighetene som har kommet min vei, noe jeg er veldig glad for! Jeg takket for eksempel “ja” til å åpne butikken uten mye om og men.

 15. Hva er din største bragd her i livet? 

Jeg tror alle menneskers største bragd burde være “be happy, and stay happy”. Spiller ingen rolle hva du gjør om du ikke har det bra med deg selv. Livet er for kort!

16. Hva verdsetter du mest i et vennskap?

Gjensidig tillit, humor, spontanitet og ærlighet.

17. Hva er ditt beste minne?

Åh, hvordan skal jeg klare å velge bare ett? Jeg er #blessed med mange gode minner!

18. Hva er ditt verste minne? 

Siste helgen i påsken 2014 da Zara forsvant. Har aldri følt meg så hjelpesløs, tom og desperat.

19. Hvis du visste at livet ditt ville være over innen et år, hva ville du ha forandret ved måten du lever på? 

Ingenting, faktisk. Om man ikke alltid lever som om det er ditt siste år, hva er vitsen?

20. Hva betyr vennskap for deg?

Alt.

21. Hvilken rolle spiller kjærlighet og nærhet i ditt liv?

Akkurat nå? Ingen rolle i det hele tatt. Har aldri vært så rolig på kjærlighetsfronten, og det er utrolig deilig! Det skjer når det skjer, si.

22. Si fem positive kvaliteter ved deg selv. 

– Reflektert.
– Utadvendt.
– Ryddig.
– Pålitelig.
– Trofast.

23. Hvilken rolle spiller familien i ditt liv? Føler du at du hadde en lykkeligere barndom en folk flest? 

Vanskelig spørsmål. Barndommen min var en kombinasjon av lykkelig, frustrerende, oppmerksomhetssøkende og selvstendig. Men jevnt over bra. Jeg er veldig glad i familien min, og har et godt forhold til brødrene mine. Spesielt den eldste, Adrian, som jeg ser på som en av mine beste venner! Kunne ønske jeg hadde et enda nærmere forhold til foreldrene mine, men som sagt er det noe man kan jobbe med. Wow, dette ble veldig personlig merker jeg. Har aldri vært så ærlig om familieforholdene mine på bloggen før. Men men.

6 kommentarer

Siste innlegg