21 SPØRSMÅL, BLI BEDRE KJENT MED MEG

1. Hvor høy er du?

I passet mitt står det at jeg er 168cm, men jeg er ikke helt sikker på om det stemmer siden det ble målt for ganske lenge siden. Nå fikk jeg faktisk skikkelig lyst til å sjekke om jeg har vokst eller krympet siden den gang 😉

2. Hvordan liker du best å bruke fritiden din?

Det kommer virkelig helt an på humør og dagsform, og siden jeg har en jobb som fort kan skli ut i privatlivet er det vanskelig å koble 100% av! Men om jeg skal slappe heeeelt av liker jeg å ha et skikkelig seriemaraton, det er faktisk noe av det beste jeg vet. Ellers liker jeg godt å kose meg (haha). Typ gå ut å spise middag, ta et glass vin, eller spesielt inviterer venner til middag hos meg. Noe av det beste jeg vet er å bruke maaange timer på kjøkkenet med digg musikk, matlaging og noe godt i glasset. Terapi!

3. Hvilken junkfood foretrekker du?

Alt? Sånn helt seriøst, jeg eeelsker junkfood i alle fasonger. Heldigvis (dessverre) spiser jeg det svært sjeldent, siden jeg blir så slapp av det.

4. Har du et skjult talent? Isåfall, hvilket?

Jeg vet ikke helt om dette er et talent, men jeg har skikkelig god hukommelse. Jeg husker de rareste og mest meningsløse detaljer som skjedde for flere år tilbake, og kan alltid gjenfortelle ting som har skjedd som vennene mine ikke husker i det hele tatt. Litt irriterende å alltid være den som husker alt og må forklare, haha! For eksempel kan jeg typ alle rutetider på buss/trikk osv i hodet, samt alle stoppene på rappen etter hverandre. Kanskje jeg har en anelse fotografisk hukommelse?

5. Beskriv deg selv med 3 ord.

Spontan, ambisiøs og effektiv.

6. Har du et kjæledyr? I såfall, hvilket?

Jaaa, jeg har lille bebisen min Zara, som jeg har hatt siden jeg var 17 år ♥ Kjøpte henne etter et spontant innfall om at jeg måtte ha en chihuahua (hahaha), men det er den beste avgjørelsen i mitt liv! En hverdag uten henne er helt uvirkelig for meg, og jeg husker ikke en hverdag uten den lille gledessprederen.

7. Hva er ditt favoritt skjønnhetsprodukt?

Jeg varierer veldig mellom hvilke sminke og produkter jeg bruker, men jeg er heeelt avhengig av  håroljen min fra Luam som jeg bruker i tuppene hver eneste morgen og kveld. Du finner den her ♥

8. Hva irriterer deg mest med bloggingen?

Det er egentlig veldig få ting som irriterer meg med jobben min, men én ting misliker jeg skikkelig. Om jeg for eksempel skriver et litt dypere innlegg, eller deler meningene mine om et tema kan det komme inn helt usaklige kommentarer som “tar” meg på ting jeg aldri har skrevet. Noen kan bare kjefte meg huden full i kommentarfeltet, uten noen grunn. Jeg hater å bli lagt ord i munnen på, og spesielt å få kjeft for ting jeg aldri har skrevet eller gjort. Noen ganger kan det være lurt å lese over innlegget en gang til før man velger å bruke lang tid på å skrive en stygg kommentar.

Ellers er det bare tipp topp stemning!

9. Hva irriterer deg mest utenom bloggingen?

Jeg er faktisk en person som irriterer meg svært lite generelt, spesielt over småting. Smatting og den slags kunne jeg ikke brydd meg mindre om for eksempel. Jeg irriterer meg mer over store ting, for eksempel at mennesker kan være så forbanna trangsynte og bedrevitere. Bastante mennesker som tror de vet alt om verden og nekter å slippe andre syn eller meninger inn i sin egen lille boble er det verste jeg vet. Vi mennesker er født forskjellig, og alle prøver å gjøre de beste valgene for sitt eget liv utifra egne forutsetninger. Alle kan ikke være enig hele tiden, og alle kan ikke gjøre eller mene det samme som deg – noe jeg personlig syns er helt fantastisk!

Jeg kan ikke forstå at det skal være så vanskelig for enkelte å være mer åpne. Ta til deg nye inntrykk, og vær hyggelig og imøtekommende mot nye mennesker. Dømmende holdninger både ødelegger og begrenser mer for deg selv enn noen andre. Bare tenk på alt man går glipp av!

10. Høye heler eller lave sko?

Lave sko, uten tvil! Jeg lever i både sneakersene og bootsene mine. Dessuten bor jeg i Bergen der man omtrent aldri bruker heels på byen 😉 Men jeg liker å pynte meg, og da er naturligvis et par fine heels et must.

11. Hva er din favorittsang?

Ææh det blir jo nesten umulig å velge. Jeg liker all type musikk, både listepopp til klassisk musikk og hip hop, og har hatt kanskje ti favorittsanger bare den siste uken. Men, om jeg må velge akkurat nå så er jeg hekta på Fay Wildhagen – Set Sails.

12. Hva er din favoritt sosiale-medierkanal?

Hmm blogg? Haha! Jeg elsker å lese andre blogger, og åpenbart å blogge selv. Men jeg sjekker kanskje snapchat oftere, siden mye av kommunikasjon med vennene mine osv går via der – tro det eller ei.

13. Hva er din siste flause? Hva skjedde?

Haha, jeg føler “flause” er så ungdomsskole! Men hmmmmm nå må jeg tenke. Ofte kan jeg si mye rart uten at jeg tenker først, spesielt om jeg er sliten eller trøtt. På det éne innkjøpet vi hadde i København fikk jeg seriøst et slags anfall der jeg ikke klarte å kontrollere alt det rare som kom ut av munnen min. Jeg kjenner jo hele gjengen så godt, og tenker ikke alltid over hva jeg sier, spesielt om det er en casual setting. Janne fortalte at den mest solgte størrelsen på sko til menn var 40,5, og da klarte jeg å prestere å si “eeeeeeeew!” høyt som en spøk. De som tar referansen skjønner hva jeg mente. Alle begynte å le og jeg tok meg selv i å bli heeelt rød i fjeset. Heldigvis kjente vi den danske selgeren fra før så det ble jo bare morsomt, men jeg fikk et akutt behov til å understreke at det bare var tull. Uansett, ikke så morsomt å lese om kanskje.

14. Om du måtte velge én drikke (utenom vann) som du må drikke resten av livet, hva ville det vært?

Jeg er ikke spesielt glad i brus osv, og drikker stort sett vann i løpet av dagen. Så det måtte blitt rødvin, helst italiensk!

15. Hva er din favorittfilm?

Jeg ser veldig sjeldent på film og har egentlig ingen favoritter. Men den beste serien jeg noen gang har sett er Breaking Bad!

16. Hva var ditt favorittfag på skolen?

Til de som ikke har fått det med seg har jeg ikke en strålende skolekarriere. Jeg droppet ut av videregående (har vel og merke tatt alle fagene og bestått i ettertid), og startet på BI der jeg nå har permisjon. Skole har aldri vært noe for meg. Heldigvis har jeg funnet andre ting jeg virkelig er god på, og er ikke bekymret for fremtiden selv om jeg kanskje aldri får en bachelor. Gründerdame by heart!

17. Om du kunne bodd hvor du ville i verden, hvor ville det vært?

I prinsippet kan jeg jo bo hvor jeg vil i verden med tanke på jobben min, men jeg ville aldri hatt et permanent hjem uten venner og familie. Vennene mine er så viktige for meg, så de vil jeg helst ha i umiddelbar nærhet!

18. Favorittkjendis?

Kris Jenner! Hva den kvinnen der har fått til er heeeelt sjukt. For en business-kvinne som har bygd et imperium av noe mange ser på som fjas. Imponerende, og ikke minst inspirerende!

19. Hvilken blogger ønsker du å bli bestevenn med?

Nå består jo vennekretsen min av omtrent 30% bloggere, haha! Tror det får holde med de 😉

20. Hvem er din største inspirasjon?

Jeg må si jeg ikke har én stor inspirasjonskilde, men plukker både bevisst og ubevisst opp inspirasjon overalt i hverdagen.

21. Nevn én ting du er stolt over.

Jeg er stolt over min egen holdning til livet, og hvordan jeg takler motgang. Det har ikke alltid vært enkelt både på privaten og ikke minst business-wise siden jeg alltid har drevet for meg selv. Samtidig har jeg alltid tenkt at det ordner seg til slutt, noe det også gjør. Ofte kan det være lett å la én negativ hendelse i livet ødelegge for resten av hverdagen, noe jeg aldri har tillatt meg selv å føle på. Jeg liker å tenke at livet er delt inn i flere forskjellige bokser, både vennskap, kjærlighet, jobb osv. Om det for eksempel går dritt med kjærligheten, hvorfor skal man la det gå ut over alt det andre fine man har i livet? Litt dårlig forklart, men jeg er stort sett veldig positiv og ser alltid på glasset som halvfullt!

 

4 kommentarer
    1. Hvilket år droppet du ut av VGS; første, andre eller tredje? Og hvilken linje gikk du på/fag hadde du? 🙂 PS. digggger deg!

      1. Siste året faktisk! Hadde aaalt for mye fravær og ikke gode karakterer. Men det anbefales ikke! Å ta opp så mange fag som privatist var et helvete, så jeg angret på at jeg ikke bare sto i det der og da 🙂 Men men, nå er jeg uansett ferdig! Tusen takk søta!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg