NÅR MATEN IKKE ER KAMERAVENNLIG

Jeg husker utrolig godt et bilde som sirkulerte på facebook for en stund siden, der det står en desperat mann i telefonen og hyler ut “instagram is down, describe your lunch to me!!”. Det er jo veldig sant, at vi pynter veldig på ting før vi tar bilde. Det verste er jo at vi tror folk bryr seg om hva vi spiser. Spoler alert: ingen gjør det! Det er derfor jeg aldri legger ut matbilder på bloggen omtrent. Dét, og fordi jeg har nok mistet det genet der man legger opp mat på en fin måte. Camera eats first er jo veldig sant i mange tilfeller! For meg har det aldri vært aktuelt å pynte på maten min, først og fremst fordi jeg er så sulten at jeg glefser den i meg før den kommer ut av stekepanna omtrent. For det andre ser det like jævlig ut om jeg bruker ti minutter eller to sekunder på å legge det på fatet. Derfor er det veldig ålreit å ta bilder av mat jeg får servert, for eksempel på resturanter. Men da jeg kjøpte sushi til lunsj i sta ble jeg megaskuffet over hvor kjedelig den så ut, hvor er alle fargene liksom? Hallo, jeg må jo legge det ut på bloggen! JA jeg burde kanskje bestilt noe litt mer spennende enn bare hvite makier, men da vet jeg det til neste gang. Haha!

Har dere forresten noen resturanttips i Bergen? Der det er nydelig mat, fint lokale og god service? Skrik ut, jeg trenger det før ikveld!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg