ALL PR ER GOD PR?

Man må vel være en huleboer om man ikke har fått med seg all oppstyret i media der bl.annet Robin (eller som mange sier; kjæresten til Sophie Elise) og bloggpartneren hans nevner noe om at de over 50 ikke kan gå på stranda. Ja, det lyser jo PR-stunt av hele opplegget. Jeg er iallefall ikke en av de personene som kommer til å ligge hjemme med mine “overvektskilo” over 50 til sommeren. Dette ble skrevet for oppmerksomhet, og satt veldig på kanten. Ja, de fikk utrolig mye mediaoppmerksomhet rundt det, og det var nok akkurat det de ville. Derfor tenker jeg: er all PR god PR? Skal man skrive hva som helst som er på kanten slik at man kommer i avisene? I 2014 så er det virkelig ikke vanskelig å komme på forsiden av VG, så lenge du har en dum sitat å komme med. Dessverre har det seg slik at det er hundrevis av mennesker med dumme sitater i Norge, så rampelyset varer nok ikke lenge.

Derfor lurer jeg på; er det verdt det? Er det verdt å bli forhatt av halve landet kun for 15 minutes of fame? Jeg har hatt bloggen min i mange år, og vet veldig godt hva som skaper reaksjoner og ikke. Jeg er vel kanskje en av de som heller legger seg på safe-siden og ikke bretter ut tankekartet mitt alt for mye. Gidder VG å skrive om hva jeg spiste til middag? Mest sannsynlig ikke. Men om jeg hadde skrevet om at jeg var nær spiseforstyrrelser en periode og hadde et sykelig forhold til mat ville nok kanskje det nådd avisene. 

Jeg kjenner kun Robin og hans bloggpartner igjennom media og via bloggen til Sophie Elise, og personlig har ikke et bra inntrykk av de. De virker både umoden og som noen som ikke har noe fornuftig mellom ørene. Det er akkurat det inntrykket jeg har via media. Når det er sagt så vet jeg heldigvis bedre enn å dømme folk så fort – og jeg hadde sikkert fått et helt annet (forhåpentligvis positivt) inntrykk av han om jeg hadde blitt kjent med han. Jeg vet jo at Sophie har en fantastisk personlighet, så rart om hun finner seg en totalt no brainer liksom. Men uansett! Poenget mitt er altså skal man virkelig gjøre og skrive alt for litt oppmerksomhet? Ting man gjør som ung og dum kan virkelig sette kjepper i hjula for deg som eldre, noe man kanskje glemmer i all oppmerksomheten.

Men som sagt, målet med innlegget var vel kun for oppmerksomhetens skyld – og det har de klart. Jeg gir de jo oppmerksomhet via bloggen min også! Men selvom målet kanskje var mye PR, så syns jeg virkelig ikke de to guttene kom godt ut av det. 

Hva mener du? Er all PR god PR?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg