FJERNING AV HÅR I ANSIKTET

Jeg har flere venninner som sliter med mørke hår i “barten” eller andre uønskede steder i ansiktet. De har også utenlandsk bakgrunn eller er naturlig mørk i håret og derfor har jeg aldri trodd hårfjerning i ansiktet har vært noe for meg. Jeg er jo ganske nordisk og har både lyse øyenvipper, øyenbryn og dun i ansiktet – noe som vi alle har. Tidligere leste jeg at Marilyn Monroe brukte å barbere ansiktet sitt for å fjerne alle hårene å få en annerledes glød, men jeg har aldri turt å gjøre det i redsel for at hårene skal vokse ut kraftigere og mørkere.

Men for et par uker siden ble jeg introdusert for threading hos beauty lounge her i Bergen, for å fjerne alle dunene jeg har i ansiktet og forme brynene mine. Etter at jeg startet på b-vitaminer så har jeg egentlig plagdes litt med uønsket dun i ansiktet, så jeg var veldig interessert i behandlingen. 

1. Threading er det samme som voksing, altså at man drar ut hårene ved roten.
2. Man får IKKE mørke og kraftige hår når hårene vokser ut igjen, tvert imot! De kommer ut igjen svakere og mye mindre.
3. Når man tar threading i hele ansiktet er det også som en ansiktsbehandling som får igang blodsirkulasjonen og gir en helt latterlig fin glød.
4. Sminken sitter tusen ganger bedre på fjeset etter behandlingen, fordi det ikke er noen hår eller dun i veien mellom sminken og huden.
5. Hårene holder seg borte i minst en måneds tid før de sakte begynner å vokse ut igjen som kjempetynne små dun – mindre enn du hadde i utgangspunktet.  

Jeg formet både brynene mine og fjernet ALT hår i hele ansiktet og litt på halsen. Det gjør litt vondt, men behandlingen varer bare i ti minutter så er du ferdig. Nå er det snart tre uker siden jeg gjorde det, og jeg har enda ikke sett noen hår komme tilbake! Dette er en behandling jeg kommer til å fortsette med fremover, nettopp fordi huden blir så mye mykere og sminken sitter som aldri før.

Har du lyst til å teste det ut selv? Det koster 399 for å fjerne hår i hele fjeset, og 499 om du i tillegg vil forme brynene dine. Still gjerne spørsmål i kommentarfeltet så svarer jeg der! For timebestilling kan du ringe 408 72 160 9829; Beauty Lounge holder til midt i Bergen sentrum i strandgaten 6 rett ved torgallmenningen, og siden deres finner du HER

1 kommentar
    1. Kunne tenkt meg en time,da jg plutselig har fått dun i ansiktet ,har aldri hatt noe slikt før

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg