TRENING GIR RESULTATER

Jeg er ingen personlig trener og iallefall ingen ernæringsekspert, men jeg liker å trene og jeg vil at kroppen min skal være så stram og fin som mulig. I den siste uken har jeg virkelig ikke følt meg vel i eget skinn, og tenkt at kroppen min ikke blir slankere uansett hvor mye jeg trener. Mot all min vilje tok jeg derfor noen bilder i dag tidlig for å samenligne med “før” bildene jeg tok for noen måneder siden. Og forskjellen var faktisk til å hoppe i taket av! Jeg som var sikker på at fettet lå som en pølse rundt trusekanten og magen disset når jeg bevegde meg. Der tok jeg feil, og nå har jeg så sykt mye motivasjon til å fortsette å trene og spise sunt fram mot sommeren. Det gir faktisk resultater!

 

Før: Til venstre i november 2013, og til høyre juli 2013.

Bildet til venstre syns jeg faktisk er så utrolig stygt at jeg ALDRI hadde tenkt å vise det til noen, og iallefall ikke legge det ut på bloggen. Men jeg vil gi dere et realistisk før bilde av hvordan jeg var for fire måneder siden i stedet for å legge ut noen der jeg trekker inn magen eller stiller meg i en mer flatterende vinkel. Herreguuud jeg kommer til å ha så bloggnerver etter at jeg har postet dette innlegget! Over ser dere resultatet av et halvt år i Oslo med alkohol flere ganger i uken, usunn mat og mangel på trening. Dit skal jeg ALDRI tilbake!!

Etter: Bilder tatt i dag.

På treningssenteret vet jeg egentlig ikke hva jeg driver med. Jeg løper endel, og trener vekter etter ønske. Jeg har enda utrolig mye å lære når det kommer til trening, og etter å ha sett resultatene mine så motiverer det meg veldig til å få ny kunnskap! Mange av mine lesere vet nok en hel del mer om trening enn meg, men jeg tenker at så lenge man kommer seg på trening så er det mye bedre enn å la være. Dessuten er det ikke en hemmelighet at kostholdet har en utrolig stor del å si. Det hjelper ikke å dra på trening for så å spise middag på burger king etterpå.


Frokost og lunsjmat:

– Rugsprø med King Oscars makrell i tomat
– Speltlomper med lettmajones og kalkunfilet eller lobnobs
– Polarbrød med fullkorn med jordbærsyltetøy uten tilsatt sukker eller vita hjertego ovnsbakt leverpostei
– Havregryn med litt syltetøy eller bær oppi

Middagsmat:
– Tacosalat blandet sammen med en go dæsj guacamole. Det er SÅÅÅ godt!!
– Kyllingsalat (også med en go dæsj guacamole), jeg elsker guacamole 9829; Hihi! Lager min med avocado, noen fedd hvitløk, lime pluss litt salt og pepper. Så stavmikser jeg alt sammen.
– Laks eller torsk med fullkorns taglatelle (?)
– Biff (ytrefilet av storfe) med salat til. Bruker å ha potetbåter og soppsaus om jeg spiser det i helgene.
–  Kyllingwok

Snacks:
– Mager kesam med bær, nammm!!
– Usaltede nøtter
– Spiser også mye av det samme som frokost/lunsjmat til snacks 🙂
 

Dette er bare noe jeg spiser mye av, spiser såklart andre ting også!:-)  Men kom gjerne med sunne og gode tips! Man kommer også langt med å “forsunne” normale ting, som å spise mager kesam i stedet for rømme, eller fullkornsvarianter av pasta og tacolefser. Prøver å ikke spise mat senere enn åtte om kvelden, og da iallefall ikke noen karbobomber. Hvorfor jeg gjør det er rett og slett fordi jeg hørte Jan Thomas sa det en gang.. Hehe! Jeg spiser veldig mange måltider i løpet av dagen, og spiser heller mange små og blir halveis mett for så å spise igjen et par timer senere, enn å spise meg stappmett tre ganger om dagen. Jeg er også veldig OBS på å få i meg nok kalorier slik at forbrenningen alltid er på topp, i stedet for at kroppen kommer i sultmodus slik at du sliter med å gå ned i vekt.. 

Noe mer dere lurer på? 🙂

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg