DAGENS FACEBOOKERE

Åh, kjære facebookbrukere. Når gikk alt så veldig, veldig galt? Statusoppdateringer lange som selvbiografier og deling av ting som virkelig ikke burde bli delt på internett. Jeg velger å dele dagens facebookbrukere inn i seks kategorier:


“Åh, lille Ofelia var så utrolig urolig i natt. Hun våknet ti ganger og hadde lyst på pupp, noe som igjen gjorde at jeg måtte skifte bleie på henne ni ganger. Huff!”
Eller: ” Theodor var så utrolig flink i dag altså, han spiste yoghurt uten smekke og sølte bare på halve genseren sin. YEY!”
Eller: ” Nå har jeg og Brian vært på sykehuset i hele natt. Den lille led av grusom diare og jeg visste ikke mine arme råd, vi skal være her for noen prøver før vi kanskje får dratt hjem om ett år.”

Eksempel på hva en statusoppdatering kan inneholde. Så har du også de som legger ut bilde av barnet sitt i alle mulige scenarioer. Da han ligger for å skifte bleie, sitter på do, eller gjør ting som jeg mener ikke passer seg på facebook. Personlig har jeg noen venninner som har barn selv, og de legger kun ut fine bilder av barna sine og bretter ikke ut livene deres som om det skulle være en babyblogg. Lær av dem!! Ikke alt deres barn gjør er materiale for all offentlighet.


Jeg syns det overhodet ikke er noe galt i å få støtte fra NAV og jeg skjønner det er frustrerende når pengene ikke kommer til rett tid, men en annen ting er å la hele verden vite hvor utrolig misfornøyde dere er. “Sykepengene mine kom ikke inn da de skulle, og da jeg ringte til NAV ble jeg bare satt over til en million skranker og de er en gjeng med rasshøl hele gjenger og jeg vil helst drepe alle sammen!!! 😛 GI meg pengene mine NÅÅÅÅÅ.” Faktisk så har jeg sett drøyere statuser enn dette også. Ro dere litt ned, pengene kommer ikke fortere selv om du dummer deg selv ut på facebook. Dessuten er det ingen som bryr seg.

 


De som virkelig ikke har noe som helst filter i topplokket, som legger ut i lange baner fra alt om hvor syke de er, til hvor grusomt det er å være sengeliggende, til å dele med alt og alle hvor/når/hvem/hva behandlingsstedet er. Jeg har virkelig ingenting imot syke mennesker, misforstå meg rett – men jeg mener det ikke er alt man skal dele på facebook. Visse ting man deler ødelegger faktisk bare for seg selv og bilder du skapet. 


De som har en trang til å dele hver eneste gode gjerning på facebook, og ikke er redd for å pynte på det. “I dag har jeg satt på to vaskemaskiner, støvsugt, tørket støv og skiftet på alle sengene i huset. Og klokken er bare ni om morgenen!”. Det er de som har et brennende ønske om å framstille sin egen hverdag så perfekt som mulig, og oppdaterer gjerne facebookvennene sine flere ganger om dagen. Alt ifra hvor mange perfekte kaffekopper vedkommende har drukket – til hvor spennende middag h*n lager hver eneste dag. Jeg mistenker også at disse menneskene er de med veldig god tid hver dag. Om jeg personlig skulle tatt bilde av middagen min hver dag måtte jeg startet å lage den en time før. Nettopp fordi jeg kaster den i meg så fort den er ferdig. Alt for glad i mat vet dere.


“Hater når bussen er for sen.”
“Sto nettopp opp, klokken er halv ni.”
“Skal i bursdag ikveld.”
“Hadde karbonade til middag i dag.”

Slike statuser hadde jeg da jeg først startet med facebook – nettopp fordi jeg ikke helt skjønte hva i allverden man skulle skrive statuser for. Jeg trodde man MÅTTE ha minst en status hver dag, derfor ble de cirka i samme tone som over her. Men seriøst altså, jeg klarer ikke å skjønne hvorfor man skal skrive så meningsløse ting? For det første får dere ingen likes (noe som er utrolig viktig), og for det andre er det ingen som bryr seg. Virkelig. Ingen som bryr seg. 


Jeg skriver aldri statuser på facebook – men jeg skriver blogg. Det er her jeg får utblås for mitt syke behov for oppmerksomhet, og folk kan faktisk fritt velge om man vil besøke bloggen min for å lese det eller ikke. Dessverre er det ikke alle som har skjønt det, og skriver statuser på facebook som er flere mil lange. Get a blog – som alle oss andre.

 

Har dere noen punkt å tilføye? Det finnes jo et hav av merkelige mennesker på facebook, punktene over er de jeg har lagt merke til. Mennesker ass..

Lik innlegget om dere er enig da, flaut med lite likes :S

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg