10 TING SOM IRRITERER MEG MED MENNESKER

Vi alle mennesker er forskjellig, og takk gud for det. Tenk så kjedelig om alle hadde vært like! Men uansett så er det mange med tendenser jeg virkelig ikke skjønner meg på. Jeg har listet opp 10 egenskaper som irriterer meg grenseløst.

1. De helt fjerne. La meg ta et eksempel. I går skulle jeg og June ut for å lufte hundene. Vi tok heisen ned i første etasje og var på vei mot utgangsdøren. Der står det en dame og leser en lapp på døren. Vi kom oss altså ikke ut fordi hun sto å blokkerte. Hun hørte godt at vi kom, men sto likevel der å leste den lappen. Noen minutter gikk, og jeg begynte å bli veldig utålmodig. “Kan du for faen ikke åpne døren først og lese ferdig etterpå?” tenkte jeg. Der sto vi med to tissatrengte hunder som ville ut. Etter langt om lenge, og lenge om langt valgte hun å åpne døren slik at vi kom ut. Man skulle kanskje trodd at hun slapp oss forbi først, men neida. Der gikk hun i sneglefart nedover trappen, som om hun hadde all tid i verden. Altså, hallo? Heldigvis var jeg i godt humør, så jeg snudde meg til June og bare lo av dette mennesket. Haha.

2. De som er konstant sur. Det skal ikke så mye til å vise et smil. Om du dulter borti meg på vei ut døren så går det helt fint så lenge du smiler. Men om du masjerer videre med munnen pekt nedover irriterer du meg grønn og blå. Sure mennesker er det verste jeg vet!

3. Dette punktet har jeg nevnt hundre ganger på bloggen før, men jeg skjønner ikke de som ikke lukker lokket på toalettet helt før de spyler ned. Det er så EKKELT!! Lukk lokket! Bakteriene flyr over hele badet hvis ikke!

IMG_4493-2

4. De som holder seg til det negative. Dette er mennesker som alltid klager, baksnakker og er negative. Uansett hvor fin dagen deres har vært, så klarer de likevel å klage over at bussen kom to sekunder for sent. Det må være så utrolig slitsomt både for personen det gjelder, og personen som må høre på all den forbanna klagingen.

5. De som tror de blir penere av å si at andre er stygg. Dette punktet irriterer meg faktisk ikke, jeg syns mer synd på de menneskene (ofte jenter). De kan bla igjennom instagrammen til den fineste jenten i verden, og likevel si “hun er ikke så pen da”. For det første: JO, det er hun. For det andre: du blir ikke penere selv av å si at hun ikke er så pen. Er det en egenskap jeg er glad for å ha så er det nettopp denne. Syns det er så utrolig viktig å rose andre. Å være sjalu kommer man ingen vei med. Dessuten er det så ufattelig usjarmerende med jenter som snakker drit!

6. De som ikke lar andre slippe til i samtalen. Vi alle kjenner kanskje noen sånne? De som helst bare vil prate selv uten forstyrrelser. De kan skravle i evigheter om livet sitt, mens når du prøver å komme med innspill avbryter de deg og fortsetter sin monolog.

7. De gjerrige. Jeg forstår godt at det ikke alltid er slik at alle har mye penger og kan finne på ting. Det er helt greit. Poenget mitt her er de som alltid prøver å snike seg unna regningen, uansett om bakkontoen viser 0 eller 10.000. De som kan stå å krangle over en tier og alltid kommer tomhendt på jentekvelden mens resten har handlet inn. De kan komme med kommentarer som “jeg er ikke sulten så skal ikke spise”, men ender opp med å spise restene til andre. Haha, folk ass!

IMG_4497-2

8. De overlegne. Jeg har møtt mange forskjellige mennesker de årene som blogger. Noen veldig kjente, og mange halvkjente. Jeg mener at uansett hvilken kjendisstatus du har, så skal man alltid være ydmyk og hyggelig mot andre mennesker. Det jeg ofte ser er jo at de som faktisk er kjente i Norge er de hyggeligste, mens de halvkjente wannabe´ene går rundt med hodet så høyt hevet at de tror de er presidenten i USA.

9. De som ikke tar hensyn til andre. På trikken, på flyet, på gaten. De som generelt bare brøyter seg fram med ett mål i øyet, og det er å komme først uansett hvem man måtte tråkke på i mellomtiden.

10. De som er høylytte. De prater høyere enn alle i rommet og vil helst ha oppmerksomheten til hele forsamlingen.

Har du noe å tilføye på listen? 🙂

 

 

11 kommentarer
    1. Haha. Kjenner meg igjen i så mange punkt her, men spesielt nr 3, det er sykt ekkelt. Har et spørsmål til deg. Har du sett game of thrones, i så fall, syns du det er en bra serie? 🙂

    2. Folk som står til høyre i rulletrapper på steder med mye folk. Det er så unødvendig, og sperrer så mye for de som kanskje har det travelt!

    3. Amen! Folk som ikke slipper folk av buss/tbane/trikk, men bare brøyter seg inn! Noe av det aller verste jeg vet, blitt en sånn prinsippsak etter hvert så jeg sier alltid klart i fra når folk begynner med “kollektivbrøyting” (ja jeg har laget et ord for det) haha 😀

    4. Helt enig! Tilføyer gjerne en: De som ikke forstår samfunnsnormer. De som går på trikken før de gir andre sjansen til å gå av. De som sitter bakerst på flyet men som likevel på død og liv skal presse seg frem og skal ut før fremste rad. Folk som snakker i telefon og legger ut om privatlivet sitt så alle på bussen kan høre. Det går meg på nervene. Samfunnsnormer!!!

    5. Morsomt innlegg:)

      Jeg synes at det er irreterende når folk som fint kan ta rulletrapp, velger å ta heis:)

      Nå går jeg nesten overalt og alltid med barnevognen med en ettåring inni den, og ikke har mulighet til å ta trapp eller rulletrapp, så må stå å vente på heisen ganske lenge, og så kommer det en frisk og rask man ut av den… Why …….?

    6. Hahaha herreguuud jeg er så enig i det med dolokket!!! Og de andre også, altså. Men virkelig den. Vennene mine ler bare av meg, fordi jeg er litt hysterisk på det for jeg syns virkelig at det er ekkelt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg