8. TING DU KAN GJØRE PÅ DATE

Da var helgen rett rundt hjørnet, og noen av dere skal kanskje på date? Det skal iallfall jeg! Tenkte det kunne være gøy å samle litt dating-tips til dere, eller rettere sagt hva man kan gjøre på en date. Her blir det litt blanding av både første-date og til de som har vært sammen en stund allerede. Lets go!

1. Jeg må selvfølgelig starte med min absolutt dating-favoritt. Lage mat hjemme med god vin. Det siste året med typen har vi (jeg) lagd litt av hvert, men favoritten min er nok de rettene man gjerne bruker litt tid på sammen. For eksempel skalldysrsaften med god hvitvin. Da sitter man flere timer rundt bordet å “piller”, drikker og koser seg. I kveld skal vi ha spansk aften, der jeg skal lage gambas al pil pil, og vi skal spise litt forskjellig tapas ved siden av. Selvfølgelig med litt deilig spansk cava eller et glass rioja til. Som dere skjønner er jeg veldig fan av slike kvelder, spesielt de som har et visst tema 😉 Mange syns kanskje det er “kleint” å ta med seg sin første date hjem på middag. Spesielt om man ikke er like stødig på kjøkkenet som meg (hehehe 8)). Men, med litt motivasjon i glasset før man møtes hjelper alltid 😉

2. Ut å ta drinker! En perfekt første-date for meg inneholder alltid alkohol. Både før og under, hahaha! Det sier kanskje litt om meg, men men. Uansett. Om man ikke vil invitere med seg den andre parten hjem, kan det være en ide å møtes til litt drinker på en bar. Da kan man eventuelt snike seg unna uten at det blir kleint også, hvis ikke daten går helt som planlagt.

3. Spill shuffleboard. Ingen favoritt hos meg, men jeg har skjønt på mine venninner at dette er en veldig populær datingopplevelse. Om man kan si det sånn, hehe.

Kjekkeste kjæresten min ♥♥♥

4. Hotellweekend. Dette er kanskje best å gjøre med noen du kjenner godt, så du ikke ender opp i et skrekkfilmscenario. Jeg og kjæresten har ved flere anledninger vært turister i egen by. Merker man får en helt ny energi av å komme seg ut av hjemmet.

5. Inviter han på vors. Det syns jeg alltid var sååå spennende før i tiden, da jeg var singel og ville ha en ekstra unnskyldning for å møte noen jeg hadde et godt øye til.

6. Spis frokost sammen! Det er ikke alltid man har like god tid, men en frokost trenger gjerne ikke vare lengre enn en halvtime.

7. Konsert! Need I say more?

8. Parmassasje! Helst med en happy ending 😉

Akkurat nå sitter jeg på REGN, og spurte daglig leder Ingeborg om litt tips. Hun foreslo minigolf, gå tur og kino. Ingenting som ville falt meg inn å gjøre på første date, men kanskje det er gode tips for noen andre 😉 Haha!

Og, sist men ikke minst. De hellige reglene som MÅ følges for en vellykket date. Legg vekk telefonen!!! Kvelden skal nytes sammen, og fokus skal være på hverandre. Verden ute kan vente. En telefon har absolutt ingenting på en date å gjøre! Ellers så foretrekker jeg  å føle meg fresh, så en god dusj og en ekstra runde i sminkepungen skader aldri 😉 Men meg om det, hehe.

Håper alle får en strålende helg, og skriv gjerne om du skal på date og hva planene er 😀

 

2 kommentarer
    1. Kom plutselig på at du hadde en bra blogg i gamledager – og sannelig holdt du ikke på enda! Håper du fortsetter, for jeg liker måten du blogger på – enda bedre nå enn for 10 år siden Love you forever! Sunn, frisk, hardtarbeidende, selvstendig og tøff jente som skriver ærlig om hverdagen – og de overfladiske greiene som hører med ✊

      1. Velkommen tilbake! Så utrolig hyggelig, tusen takk for kjempefin kommentar <3 Uttolig motiverende! Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg