10 DYPE SPØRSMÅL

Heei og god kveld! Under min lille internettsurfing i sta kom jeg over denne artikkelen hos Utetrend (en nettavis fra Bergen), der de stilte en aktuell bergensperson 10 dype spørsmål. Jeg tenkte det kunne være gøy å svare på de på bloggen, så blir dere enda litt bedre kjent med meg. Perfekt nå som dere har “10 ting dere ikke visste om meg” i minnet 😉 Haha!
IMG_8647
Hva er den mest unike delen ved deg selv?  
Jeg vet ikke om dette er den mest unike delen ved meg selv, men jeg klarer alltid å tenke positivt. Som jeg har sagt tidligere klarer jeg ikke å ha det dårlig eller trykke meg selv lengre ned enn jeg allerede er. Jeg prøver alltid å finne løsninger og måter jeg kan komme meg igjennom det vanskelige på.
 Hvilken låt har du hørt på og er flau over at du har hørt på?
Shots & Squats! Haha den sangen er så sykt harry at jeg døør. Skikkelig sånn russesang. Samtidig syns jeg den var skikkelig fengende sommeren 2015, og hørte på den i smug på badet mens jeg sminket meg før fest.
Hva er den verste matvanen du har?
All that junk.. Min store svakhet er seriøst junk food, og at jeg elsker det så høyt. Heldigvis er jeg flink til å holde meg unna, og til min store fortvilelse spiser jeg ganske sunt i hverdagen. Som nevnt tidligere spiste jeg jo ikke kebabtallerken som planlagt på søndag, så det ganske stort!
Hvilken tid i livet ditt ville du gått tilbake til hvis du kunne?  (Hvor gammel er du der og hva gjør du på?)
Jeg ville nok fortsatt livet mitt slik det er per dags dato, men om det er én periode jeg gjerne skulle gjenopplevd nøyaktig slik den var er sommeren 2015. Herregud for en gøy sommer det var! Først bodde jeg i Oslo hos June og Glenn i to måneder, før det var tidenes partyuke i Molde, deretter hjem til Bergen og tydeligvis bare fest og moro der også. Jeg husker jeg nettopp hadde blitt singel og var skikkelig happy for det. Sånn oppriktig lykkelig liksom, haha. Jeg ble kjent med mange nye mennesker, flørtet som en gal og hadde det rett og slett bare fantastisk moro. Dette er første sommeren jeg ikke reiste utenlands også, så det er jo litt spesielt å tenke på at det er akkurat den sommeren jeg lengter tilbake til.
Hvis du kunne forandre noe ved deg selv, hva ville det vært?
Spontaniteten min, som jeg har et skikkelig elsk-hat forhold til. Den får meg opp og frem i livet, men har også satt meg tilbake ved flere anledninger enn én. Tenk lengre enn nesa di, Julia!
Hva har du gått igjennom som har gjort deg sterkere? Og hva får deg til å føle deg svak?
Jeg har flere opplevelser som har gjort meg sterkere. Den første store skattesmellen som 18åring, stygge forholdsbrudd, kutte kontakt med venner som ikke ga meg noe lengre og den slags. Det er faktisk ganske sjeldent jeg føler meg svak, for jeg er bygd på den måten at jeg alltid ser på glasset som halvfullt og finner den beste veien ut av en kjip situasjon. Jeg slutter aldri å kjempe, men den dagen jeg føler for å gi opp kommer jeg til å føle meg veldig svak – selvom det nødvendigvis ikke betyr at jeg er det.
Hvis penger ikke var et faktum: Hva ville du gjort og hvilken jobb hadde du hatt?
Jeg ville ikke gjort noe annerledes. Jeg elsker å blogge, og jeg elsker butikken! Den eneste forskjellen er nok at jeg ville investert mye penger i J&J, og deretter reist bort for en periode og bare skapt fantastisk innhold til bloggen. Drømmen!
Hvilken fysisk del av deg liker du best? 
Hmm, jeg liker bena mine ganske godt faktisk!
Hvilken ikke-fysisk del av deg liker du best?
Jeg er et veldig selvstendig menneske, noe jeg alltid har vært. TUSEN TAKK til mamma og pappa som ikke skjemte meg bort, dullet med meg og skulle beskytte meg for omverdenen. Jeg har alltid måtte ta konsekvensene av mine egne handlinger, noe jeg er veldig glad jeg lærte i tidlig alder. Ikke at jeg har gjort noen mindre dumme valg av den grunn, men jeg klarer iallfall å stå for det jeg gjør i stedet for å skylde på alle andre.
Hvilket tiår føler du deg mest hjemme i?
Uten tvil dette tiåret. Tviler på at jeg hadde jobbet som blogger på 80 tallet liksom 😉 Hehe.
Din siste dag på jorden – du har fem minutter igjen. Hvordan bruker du de?
Jeg hadde drukket et stort glass rødvin, stappet i meg litt crispy duck og gitt alle jeg er glad i en stor klem.

Kan ikke dere også svare på disse spørsmålene, eller noen av de? Perfekt anledning til å bli litt bedre kjent med deg som leser 😀 

2 kommentarer
    1. Hva er den mest unike delen ved deg selv?

      – Jeg tror empatien min, og min evne til å tenke positivt når det føles som om ting raser helt sammen. Ting ordner seg til slutt liksom! Jeg har utrolig mye omsorg og omtenksomhet i meg, jeg kan nesten føle andres smerte og sorg. Jeg gråter ofte når jeg ser på serier, enten fordi jeg blir trist eller fordi jeg blir rørt, haha.

      Hva er den verste matvanen du har?

      – Kaker og gjærbakst. Herregud, som jeg ELSKER kaker og boller, hver dag nesten må jeg kjempe for å ikke gå på en stor bollesmell, haha!

      Hvis du kunne forandre noe ved deg selv, hva ville det vært?

      – Jeg skulle gjerne klart å håndtere stress bedre enn det jeg gjør nå. Herregud, jeg fungerer overhodet ikke under stress! Hele systemet mitt bare stopper opp, og jeg bare bremser helt fordi jer ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

      Hva har du gått igjennom som har gjort deg sterkere? Og hva får deg til å føle deg svak?

      – Jeg har gått gjennom en god del jeg gjerne skulle vært foruten, men som muligens har gjort meg litt mer hardhudet. Dårlig forhold til min far, mobbing, dårlige vennskap, krangling i familie, sykdom.. ja…

      Hvilken fysisk del av deg liker du best?

      – Øynene mine og beina mine

      Hvilken ikke-fysisk del av deg liker du best?

      – Jeg liker at jeg er omsorgsfull og har såpass mye omtanke for andre. Jeg liker å tro at jeg er et menneske man kan føle seg trygg på og stole på.

      Hvilket tiår føler du deg mest hjemme i?

      – Hmm… 20-tallet! Jeg elsker det tiåret. Klesstilen (tenker da på den typiske flapper- stilen), festene, musikken…

      Din siste dag på jorden – du har fem minutter igjen. Hvordan bruker du de?

      – Sitter sammen med de jeg er glad i, stapper i meg boller og kaker og gir alle sammen en god klem.

      1. Tusen takk for svar, SÅÅ moro å lese 😀 Føler deg på bolle-problemet altså, er ekstremt glad i gjærbakst selv! Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg