FARVEL NICE

Da var ferien over, og jeg er tilbake i Molde! Fem dager gikk utrolig fort, og jeg kunne helst vært der en god stund til. Nice er virkelig et nydelig ferieparadis, men det kan svi litt i lommeboken. Jeg anbefaler ikke å dra dit om man er ute etter billige priser! Nå er jeg jo virkelig ingen ekspert på Nice etter bare fem dager, men jeg kan jo dele de erfaringene jeg fikk. 

Vi lå som regel på en eller annen beach club hver dag, som det er flust av nede ved promenaden. Slik jeg forsto det er det vel kun der de har solsenger, for på stranden der det er gratis å ligge var det null solsenger. Jeg kan ikke se for meg at det er så digg å ligge på et håndle på en stenstrand. For i Nice har de kun sten, og ikke sand! Prisene per solseng var iallefall mellom 15-30 euro. Det er jo flere hundre for en solseng, så dette er jo utrolig dyrt om man skal betale for flere. 

Taxi i Nice er omtrent like dyrt som i Norge – og det er jo veldig dyrt. Så da er det bedre å ta bena fatt enn å måtte betale en tusenlapp i taxi hver eneste dag! Maten var det helt ok pris på, dette kommer jo veldig an på hvor du spiser hen. Men jeg opplevde at en hovedrett kostet mellom 15-30 euro, og det er jo helt ok priser. Alkohol er også billigere enn i Norge, men igjen avhenger det veldig av hvor du kjøper det hen. Vi spiste endel middager i gamlebyen der jeg likte meg utrolig godt. Anbefales på det sterkeste! 

Under ser dere også reisefølget mitt, de flotte brødrene Skagen! Kristoffer og Marius er virkelig en super gjeng å reise meg, og jeg koste meg som alltid. Som dere ser er Kristoffer fremdeles ikke så glad i å bli tatt bilde av.. Nå som vi begge skal være i Molde hele sommer skal jeg nok kurse han!! 


Toppen er fra nelly HER, skjørtet fra Zara, blomsterkrans fra nelly HER, klokke fra Daniel Wellington. (adlinks)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg