ET USUNT KROPPSBILDE?

Har dere noen gang tenkt dere hvorfor omtrent alle de store bloggerne har fikset på ett eller annet ved sitt eget utseendet? Vi blir sett av mange mennesker, og som alle andre jenter så kan vi være usikre og ha komplekser for ting ved egen kropp. Forskjellen er at som blogger får man gjerne bekreftet sine usikkerheter igjennom kommentarer, og det forsterker bare følelsen av at å fikse på problemet føles helt rett.

Jeg syns ikke det er en big deal å ta for eksempel botox eller restylane, dette er jo noe jeg gjør selv. Men dere lesere syns dette høres helt sykt ut, og at det er helt hårreisende at en ung pike som meg kan drive på sånn. Når jeg leser igjennom kommentarene deres så tenker jeg bare “hæææ, men dette er jo normalt!”. Så kan man spørre seg selv om hvem som har det forskrudde skjønnhetsbildet. Dere eller meg? Og der taper nok jeg. Som blogger i over fem år så har jeg omtrent fått kastet etter meg skjønnhetsbehandlinger fra A til Å. Jeg er nå så vandt med det at jeg ikke finner det unaturlig i det hele tatt. Jeg har helt mistet bekrepet om hva som faktisk er en sunn holdning til kropp og utseendet. 

Flere av dere nevnte at jeg har latterlig dårlig selvtillit som holder på sånn som jeg gjør. Og jeg husker at jeg lo av kommentarene og tenkte at jeg er den siste personen med dårlig selvtillit. Men nå i ettertid så har jeg tenkt litt mer på det. Om jeg ikke hadde hatt for eksempel restylane så hadde jeg følt meg som en grusomt stygg person, og det er jo ingen sunn holdning. Så kjære lesere, dere har nok rett. Jeg har et usunt syn på utseendet. Problemet er bare at jeg ikke ser det selv, nettopp fordi jeg er så vandt med det. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg