DETTE IRRITERER MEG PÅ SNAPCHAT

Det er søndagsmorgen, og mystoryen min på snapchat er som vanlig stappfull av snaps fra kvelden i går. Noe er gøy, andre ting er så håpløst at jeg har lyst til å legge meg igjen. Helt siden snapchat startet har jeg irritert meg over ting mennesker får seg til å sende meg. Av og til lurer jeg på om de faktisk tror at jeg bryr meg om at de drakk kaffe før jobb en mandags morgen? Svaret er nei. Her er seks ting jeg irriterer meg over på snapchat:

Videosnapper fra byen. 
Dette må være den verste snappen å våkne til en søndags morgen. Du holder fingeren over og forventer et bilde, men i stedet blir du møtt av blinkende discolys og et lydnivå fra en annen verden. Som regel står personen bare å filmer rundt i lokalet og det er absolutt ingenting interessant å se. Virkelig, tror du noen bryr seg om at du danser rundt midt på natten? Slike snapper mener jeg kun er for å skryte av seg selv, og for å vise andre at du har det sååå kult på fest.

Matsnapperne.
Èn ting er å snappe bilder av fancy matretter på resturanter, eller årets første pinnekjøttmiddag. Men når du snapper alt fra knekkebrødet med makrell i tomat til blomkålsuppen du har til middag så har du tapt. Dette er bare en stor misforståelse, du har blitt lurt hvis du tror noen syns dette er interresant!

Konsertsnapperne.
Disse er nok de jeg misliker mest. For det første: har du noen gang hørt lyden som kommer når du filmer med mobilen din? Greit nok at konserten kanskje er helt nydelig i dine ører, men for alle oss andre høres det ut som en 5 åring som nettopp har fått sitt første trommesett. Om man først skal snappe fra en konsert, for guds skyld send et BILDE og ikke en video. Før du vet ordet av det har du gitt noen hjerteinnfarkt for de skvetter sånn av lyden når de åpner snapen.

De som snapper alt, alltid.
Dere har kanskje et par sånne på listen deres, som må dokumentere hvor trøtt de er på morgenen til hvor digg det skal bli å legge seg. Og alt imellom. Her får man helt meningsløse snapper av frokoster, bussturer, random selfies, random mennesker, været, klokkeslettet og ja – generelt hele dagen til personen. Man får nok info i løpet av en dag at man kunne laget et realityprogram.

Skrytesnapperne.
Her finner du mennesker som skal skryte av absolutt alt. De finner også alltid ting å skryte av. For eksempel at de har vært på skolen en heeel dag og er så flinke, eller en selfie der det står “hjalp nettopp en gammel dame over veien ;)” typ.

Treningssnapperne.
Hva er vel verre når du ligger med dobbelthake på sofaen enn å få en snap der noen er på trening? Å legge ut treningsstatuser på facebook har blitt litt tabu den siste tiden, derfor har gymgåerne gått over til en ny kanal på sosiale medier for å skryte over sin sprekhet. Nemlig snapchat. Er det like irriterende som når folk legger det ut på facebook? Ja. Bryr vi oss mer siden de sender treningsbilde på snapchat? Nei. 

Nå lurer dere kanskje på hva jeg snapper siden jeg er kritisk til så mye. Hos meg går det stort sett i tullesnapper mellom meg og mine nærmeste venner og bilder av Zara (haha). Med tullesnapper mener jeg dobbelthakesnapper som hadde vært krise å sende til noen andre enn personen den var ment til. Og når det kommer til Zara: hun gjør så mye gøy som fortjener en snap i ny og ne. Kanskje dette egentlig burde være et punkt på listen? “Kjeledyrsnapperne”? Vi får ta det i neste omgang. 

Hva syns du er mest irriterende?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg