FERDIG MED VIDEREGÅENDE!

Ah, for en følelse! Nå har jeg nettopp hatt min aller siste eksamen for å bestå videregående. For å være 21 år er det virkelig ingenting å skryte av – det vet jeg. Men på to år har jeg tatt rundt 12 eksamener, og det burde jeg være fornøyd med. Siste året på videregående, når bloggen virkelig var stor var ikke prioriteringene mine på skolearbeid dessverre. Alt jeg gjorde var å reise, shoppe, blogge og helt andre ting enn å faktisk være på skolen. Jeg angrer på en måte ikke, for de minnene jeg fikk det året kan jeg aldri erstatte med noe som helst. Jeg hadde uansett hatt noen friår før studiene, og heldigvis var jeg så smart at jeg tok alle eksamene mine på den tiden. Den følelsen dere, altså den kan ikke beskrives. Det er så deilig å vite at jeg faktisk er ferdig! Vel og merke om jeg består dagens eksamen da, noe jeg ikke får vite før over nyttår. Men jeg kan vel glede meg enn så lenge, så får jeg heller bli skuffet da om jeg stryker? Haha!

Jeg husker enda skuffelsen til mamma når hun fikk vite at jeg ikke kom til å fullføre. Jeg vedder på at hun aldri trodde jeg kom til å ta opp alle fagene mine, og at jeg kom til å bli en naver eller noe. Haha! Men nå går jeg på BI og har mange planer for fremtiden, og det er veldig deilig 😀 Litt flaut at broren min som er to år yngre ble ferdig et halvt år før meg, men bedre sent enn aldri?

Ofte får jeg spørsmål om hvordan jeg klarer det, for jeg har jo hatt mellom 3-6 eksamener hvert halvår. Skal jeg være helt ærlig så vet jeg ikke! Jeg har egentlig bare gjort det, uten å tenkt så mye over det. Om dere skjønner? Den første muntlige eksamenen er alltid verst, men nå er jeg jo nesten en proff så på min siste eksamen var jeg ikke nervøs i det hele tatt. Uansett om det kan virke overveldende å vite at man har sykt mange fag å ta opp, så er det virkelig verdt det. Om man skal komme seg videre i livet så må man bare, og følelsen når du er ferdig er virkelig helt ubeskrivelig. 

Til de som lurer på hvorfor jeg går på BI: Jeg går bare deltid siden jeg ikke hadde vitnemål. Det vil si jeg tar bare 2 av 4 fag dette semesteret. Nå som jeg er ferdig starter jeg på fulltid etter nyttår.

Vel, det var dagens gladnyhet fra meg! Nå skal jeg gjøre klar klærene som kommer på klessalget på søndag 😀 Det skal jeg ha med Andrea og Madicken, og det blir på Hendrix Hair Pilesredet klokken 12! Håper dere vil komme 9829;

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg