HJEMMELAGET BLOMKÅLSUPPE

Hei! I går prøvde jeg meg på hjemmelaget blomkålsuppe, og herlighet så godt det var. Jeg syns de posene fra Toro er så gode, men de inneholder veldig mye salt og “aroma” (som egentlig bare er e-stoffer), derfor tenkte jeg å lage den fra bunnen av så jeg vet nøyaktig hva jeg får i kroppen. Jeg regnet sammen alt næringsinnholdet, og per desiliter er det bare 80 kalorier 😀

Du trenger:

>> To blomkål
>> Tre sjalottløl
>> 3dl matfløte
>> 9dl grønnsaksbuljong
>> 2ss smør

Slik gjør du:

Først finhakker du sjalottløken og surrer de i litt smør i en gryte til den er blank. Deretter tilsetter du blomkålen i små buketter, grønsaksbuljongen og matfløten. Det lar du småkoke til blomkålen er mør, som tar cirka 20 minutter. 

Du kan la noen buketter bli igjen til å toppe suppen med, men jeg droppet det og kjørte alt med en stavmikser til det ble en jevn pure. Det er så lett!

Suppen smakte utrolig godt, og dette er definitivt noe jeg skal lage flere ganger. Dessverre ble ikke bildet av det ferdige resultatet så bra, da det ble mørkt ute og kvaliteten som så. Men men! Jeg er ingen fan av å lage mat med en million forskjellige ingredienser, derfor passet denne ypperlig for en nybegynnerkokk som meg 🙂 

Om du vil jeg skal komme med flere enkle og sunne oppskrifter, trykk liker nederst i innlegget!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg