OBAGI

Siden slutten av august har jeg testet ut Obadgi sin hudpleieserie Skin Healthy. Produktene fikk jeg sponset av Teres Bergen, men jeg får ingen penger for å skrive om mine erfaringer – bare så det er sagt 🙂 Zo Medical er mer for de med problemhud, mens Skin Healthy er for personer som meg som ønsker å vedlikeholde en sunn hud, forminske porer og forebygge linjer i huden. 

Jeg hadde hørt om Obadgi før jeg fikk produktene, og det eneste jeg hadde hørt var at det var en mirakelkur for de som virkelig sliter med kviser og uren hud. Jeg har aldri hatt det problemet, så for meg virket det litt fjernt å teste det ut. Jeg har jo mine urenheter som omtrent alle andre, som porer og småkviser her og der. Dessuten har jeg periodevis glinsende hud som kommer av for mye talg. Jeg var derfor utrolig spent på hvordan dette kom til å fungere på meg, som ikke har noen store feil på huden min! 

Først starter jeg med en cleanser som jeg bruker morgen og kveld. Denne rensen fra fra serien “ZO Medical”. Den renser og eksfolierer huden for døde hudceller, jobber med å forebygge talg hele dagen og minsker bakteriene på hudens overflate. Man føler seg virkelig ren etter man har vasket av seg denne rensen. En helt annen følelse enn å bruke foreks en sminkeserviett som bare drar bakteriene rundt i fjeset ditt!

Deretter går jeg over huden med talgregulerende pads som gjør at huden holder seg matt utover dagen. Denne kan være litt sterk siden den inneholder 2% salisidsyre, noe som gjør at man ikke skal bruke den om man er solbrent, tørr hud eller har sår osv. Jeg måtte for eksempel ta en pause fra denne for noen uker siden, da jeg hadde vært litt for lenge i solariumet. Haha! Men disse padsene er utrolig gode!

Tre ganger i uken bruker jeg også en skrubb fra serien Skin Healthy, de fleste vet nok hvor viktig det er å skrubbe huden fra tid til annet for å få bort døde hudceller bl.annet. 

Til slutt bruker jeg en dag/nattkrem. Denne inneholder enzymer som hjelper huden til å reparere seg selv. Den har også massevis av antioksidanter, som hjelper huden med selv å forebygge fremtidige skader (som solskader foreks). 

Så! Over til forandringene på min hud. Siden jeg ikke hadde store problemene fra før var jeg spent på om bl.annet porene mine ville minske. Det har de gjort, og huden min har en helt annen glød og føles mye freshere enn den gjorde på samme tid i fjor for eksempel. 

Zo Medical er en medisinsk serie for problemhud og består av endel reseptbelagte produkter for bl.annet akne og pigmentering. 

Teres Bergen tilbyr gratis og uforpliktende konsultasjon og oppfølging. De har bred erfaring til alt fra problemhud til de som bare vil freshe huden opp litt. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg