VINTERDEPRIMERT?

Vinteren kommer hvert år, det kan vi banne på. Og hvert år hører jeg fra flere kanter folk syter om at de er vinterdeprimerte og at livet suger det halvåret da gradene kryper under fem grader. Jeg har bare ledd for meg selv hver gang, og tenkt at “det er det dummeste jeg har hørt”. Livet mitt og min state of mind er nøyaktig lik både sommer og vinter. Slikt tenkte jeg det helt til i fjor, da vinteren i Oslo mildt sagt var helt grusom. Været var grusomt altså, ikke livet generelt. However gjorde dette noe med meg. Å stå opp om morgenen ble plutselig verdens største tiltak, og det var ikke snakk om å finne på noe uten for leilighetens fire dører. De dagene jeg faktisk gadd å dra ut, måtte jeg omtrent ha på meg knestøvler for å ikke bli bløt av alt sluddet på bakken. Storbyvinter suger virkelig!

Nå er iallefall vinteren her snart igjen, og det eneste høydepunktet den bringer med seg er jul og bursdagen min. Etter min mening kan trenger det kun å snø i romjulen, så kan det være bart resten av vinteren. Jeg som hater å stå på ski ser virkelig ingen hensikt i snøen. Men heldigvis bor jeg i Bergen, der jeg mistenker det kommer til å bli en regnfull vinter. Så! Poenget med dette innlegget var egentlig bare å dele noen bilder fra den fantastiske sommeren, før vi alle blir vinterdeprimerte igjen. Kanskje det kan være lurt å planlegge en sydentur i nærmeste fremtid, så blir ikke julen det eneste høydepunktet dette halvåret.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg