RIGA GUIDE

For en gangs skyld husker jeg faktisk hvor vi spiste de forskjellige kveldene, og har mulighet til å skrive en liten shopping, resturant, opplevelses-guide til dere. Håper den er til hjelp om noen andre skal til Riga!

RESTURANTER:

STEIKU HAOUSS

Denne resturanten spiste vi på to kvelder, først på den som lå i Terbatas Iela 41, og den andre gangen på den i Meistaru Iela 25. Førstnevnte hadde helt fantastisk mat, og som dere kanskje skjønner er det biff de spesialiserer seg på. Maten var helt fantastisk og begge var utrolig fornøyd med både mat og vin. Andre gangen spiste vi på den i Meistaru Iela, og der ble vi begge utrolig skuffet. Man skulle tro de var like gode siden de er i samme kjede, men tydeligvis ikke. Anbefaler uansett sterkt den i Terbatas Iela!

 

RIVIERA RESTURANT
– Antonijas iel257; 13

Jeg fikk tips av denne resturanten av Karolinefa på instagram, og den andre kvelden testet vi ut maten der. Dette var nok det beste måltidet vi fikk på hele turen. Lokalene syns jeg kanskje var litt mer “ut å spise lunsj” aktig, men når maten kom glemte jeg helt av at det ikke var verdens koseligste resturant. WOW sier jeg bare! Prisene var også veldig gode, iallefall med tanke på hvor ufattelig god mat det var. Vi betalte vel bare 80 euro. Og det var for to hovedretter, en flaske prosecco + to glass rødvin og dessert til begge. Ikke verst!


Kjolen for kvelden finner dere HER (annonselenke)

BIBLIOTEKA NO 1
Terbatas street 2

Vi spiste på biblioteka etter tips fra en bloggleser som heter Mari, og for en fint sted! Her så man at de som satt rundt oss hadde mye penger, og menyen var også dyrere enn andre steder vi hadde vært. Jeg følte meg skikkelig eksklusiv hele kvelden, og resturanten var utrolig kul. Maten var også god, så det var virkelig verdt pengene. Vi betalte vel 180 euro for middagen til begge tror jeg, og det inkluderte én forrett, to hovedretter, en flaske prosecco + en flaske rødvin (fin i formen når vi dro derfra). Om man skal hit anbefaler jeg å pynte seg litt, men det er jo bare gøy! Jeg hadde på meg en paljettkjole fra Miss Selfridges.

Tok dessverre ingen bilder inne i resturanten, siden jeg følte det ble så upassende å dra opp den svære speilrefleksen. 

KABUKI
Mange steder i Riga

AH, er du en sushielsker som meg kommer du til å elske denne resturanten! Billig sushi, gode drinker og koselig stemning. Vi spiste vel og merke kun lunsj der, da jeg syns det var litt for “fort gjort” å spise middag der når maten kommer så fort osv. Jeg liker å kose meg i maange timer med mat og vin, og kabuki er ikke helt stedet for det.

 

DRINKER:

SKYLINE BAR
På toppen av Radisson Blu Hotel Latvia.

Siden vi bodde på hotellet med den sykeste baren, var vi ikke særlig flink til å utforske andre utesteder. Vi var jo heller ikke på noen festtur, så det er ikke akkurat hæla i taket på Skyline. Det passer seg perfekt til drinker før/etter middag, eller å eventuelt sitte der på vors. Det er en av de dyreste stedene for drinker i byen tror jeg, men prisene er likevel mye billigere enn i Norge! Jeg ble helt forelsket i strawberry daquirien der, så den drakk jeg bøttevis av 😀 Haha! Du har også utsikt over hele Riga omtrent, så stemningen på skyline er fantastisk!

 SHOPPING:

Nå er jo ikke Riga kjent for den beste shoppingen, men de har noen OK sentere likevel. Men ikke ha for høye forhåpninger!

SPICE:

Dette er et stort kjøpesenter med de fleste kjedebutikkene som vi har hjemme. Zara, HM, Lindex, New Yorker, Timberland osv. Du kan lett slå av noen timer der om du er i shoppingmodus. Mitt favorittsenter i Riga iallefall!

PODIUM:

Her får du kjøpt eksklusive merkevarer, og de har et godt utvalg av vesker og klær. Det er veldig dyrt her, så anbefales å ha et romslig shoppingbudsjett om du velger å dra hit!

GALERIJA:

Midt i sentrum omtrent. Her har du også endel kjedebutikker i likhet med Spice, pluss en veldig bra Mangobutikk! Vi var såvidt innom siste dagen, da vi ikke var så veldig interessert i shopping noen av oss.

Foruten det jeg har nevnt over, anbefaler jeg Spaet på toppen av Galerija. Veldig billig og bra! Jeg fikk bl.annet en ryggmassasje der, og det kostet meg bare 23 euro.  

T274;RBATAS IELA 41/43

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg