SUNNE OG HJEMMELAGDE HAMBURGER

NAM! Disse hamburgerne lagde Kristoffer til meg på lørdag (og søndag..), og herregud så nyyydelig godt det var. Helt perfekt helgemat, og når man lager de selv kan man også få de supersunne og mye magrere  enn om du skulle kjøpt den på butikken. Har lyst til å spise disse hver dag framover, for så saftige og gode var de faktisk! Hemmeligheten er nok å ikke “kna” deigen alt for mye, men heller røre litt forsiktig rundt 🙂

Fremgangsmåte:
Bland sammen kjøttdeigen, to fedd hvitløk, én chilli og ett egg i en bolle. Lag en deig av det hele, men ikke kna for mye! Deretter er det bare å fordele deigen utover foreksempel på en fjøl, og vi lagde de runde burgerne av å ta et stort glass for å forme de. Ha gjerne litt tykkelse på de, for ekstra saftighet. Vi spiste de sammen med fiberrike hamburgerbrød – men om dere vil være enda sunnere kan dere jo for eksempel lage selv eller spise med rugbrød? 🙂

Håper det smaker!

Ellers i dag har jeg som sagt vært å fyllt på restylane hos Teres Bergen. Viser dere bilder av fremgangsmåte og resultatet senere. Det er SÅ fint, elsker å fylle på leppene 9829; (Overfladisk rosabloggerpoeng til meg selv.) Etter jeg hadde gjort det kom Kristoffer opp dit, og vi dro sammen for litt møbeltitting og shopping. Har sett endel på sofaer og nå har vi en viss peiling på hvilken vi skal kjøpe. Det blir nok mest sannsynlig en fra Bolia eller Living. Fikk også kjøpt oss litt nødvendigheter som dere ser over, jeg som drikker mye vin trenger jo skikkelige vinglas 😉 Hehe!

Så dro vi for å handle inn til kjøleskapet, noe som er det beste jeg vet. Nå skal vi ha som mål at vi ikke skal handle inn mer mat før neste mandag – og det burde vi klare syns jeg! Har jo planlagt  middager til hele uken, så det skal nok gå bra 😀 Veldig økonomisk å ta storhandlingen en dag i uken i stedet for å småhandle tre/fire!

I dag har forresten jeg og Kristoffer anniversary, så ikveld skal vi ut å spise! Viktig å kose seg litt ekstra og ikke minst ta vare på kjærligheten! 9829;

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg