OVERVEKT

Altså, nå klarer jeg faktisk ikke holde meg lengre! Tenkte egentlig å ikke si noen ting om dette på bloggen, men nå klarer jeg ikke holde meg mer. så jeg kjører på. For det første er overvekt en sykdom man har i stor grad påført seg selv. Ja, noen mennesker har det i genene og har alltid vært større enn “normal”, men det er absolutt INGEN som veien 250 kilo fordi de er født sånn. Det tror jeg absolutt ingenting på. Han der Jørgen Foss irriterer meg noe så sinnsykt, først ville han at prisene på smågodt skulle stige og helst vært fjernet fra butikkene, mens nå vil han ha handicapplasser for overvektige. Jeg mener, er det en spøk? Greit nok, smågodt er en stor fristelse der de ligger i alle regnbuens farger og ser nydelig ut. Men hvis man virkelig vil slanke seg, så klarer man å styre unna uansett hva. Og når det kommer til parkeringsplassene – burde ikke de overvektige parkere enda lengre vekk slik at de faktisk får trimmet seg litt? Og JA jeg skjønner godt at mange av de overvektige har sykdommer og vanskeligheter for å gå i følge av vekta, men da burde grunnlaget for den blå handicaplappen være basert på det og ikke fordi de er feite.

Det er utrolig vanskelig for alle mennesker som vil gå ned i vekt og endre kosthold pluss å trene. Jeg vet jo selv hvor utrolig fristet jeg blir av en chrispy chicken på burgerking eller en stor skål med potetgull mandsgskvelden. Likevel ville jeg faktisk gå ned i vekt såpass mye at jeg styrte unna og trente jevnlig. Hadde jeg spist fastfood hver dag hadde jo jeg også vært rund som ei kule, men det gjør jeg faktisk ikke. Slik jeg har oppfattet det finner overvektige folk på unnskyldninger for å la være. De tror de aldri kommer til å klare det, og målet om å være slank og ikke minst frisk er alt for langt unna. Men likevel, jeg syns ikke synd på overvektige. Dette er et valg de i stor grad har tatt selv. Det er ingen som stappet maten inn i munnen på de.

Alle kan klare å ta av seg vekt. ALLE. Det kan såklart være verre for noen, men det er ikke umulig. For all del, de som vil være overvektige og trives med det må selvfølgelig få lov til å være det. Men for faen ikke kom her å skyld på godteavdelingen på rema 1000 eller den deilige smaken av pomfri for at du er feit. Det er kun din egen skyld som spiser drittmaten, og det er kun deg selv som ikke kommer deg på treningssenteret. Slutt å syt Jørgen Foss og gjør noe med problemet. Det er ingen andre sitt valg enn ditt eget å gå ned i vekt. 

Grunnen til at jeg blir så provosert av dette er fordi noe av det verste jeg vet er når mennesker skylder på alle andre enn seg selv. Man tar sine egne valg i livet, og kan ikke alltid finne en syndebukk for problemene i livet vårt. Tenk litt på det neste gang du føler for å peke finger fordi du fikk 2 på matteprøven eller stryker på oppkjøringen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg