MORGENMÅK OG GJENSYNSGLEDE

Jeg våknet i dag tidlig og bare jippi i dag kommer bestis June på besøk! Jeg spratt fornøyd opp på badet og rullet på meg sminkemaska, dro ut spagettikrøllene fra håret og kledde på meg før jeg spaserte ut til bilen. Men der var det et problem. Snø. Bilen var innestengt i garasjen med en vegg av snø rundt. Jeg ringte mamma og spurte hva i allverden jeg skulle gjøre nå. Skulle jeg vente til snøen smeltet i april liksom? Det hadde jeg ikke tid til, jeg skulle jo hente June om ti minutter. Hun lo godt og sa at jeg måtte måke. Da lo jeg enda bedre, for jeg trodde helt ærlig det var en spøk. Måke? Virkelig? Er det ikke derfor vi har brøytebiler? Vel vel, måtte visst måke litt likevel, og fem minutter senere plukket jeg opp June og fine Canelo på hurtigbåtkaien. GLEDE 9829;

Zara var heeelt i ekstase da Canelo kom inn døren, det var som julaften, bursdag og moldejazz på en gang. De har seriøst løpt rundt her å lekt i flere timer, og nå har de endelig lagt seg ned for litt kos. Hjerteknuserne våre! Dette er nok som å dra på lekeland for Zara, har aldri sett en så stor gjensynsglede som hos de to! Veldig deilig at de er like gode venner som meg og June!

Nå har vi nettopp inntatt frokosten, vi bakte sunne scones! FIkk oppskrift av Ida i går (haha Ida hjelper meg med alt), og de er SÅ gode, sunne og en scone har bare 140kcal 😀 

Du trenger:
>> Ca. 8dl fullkornsmel fra Fibra
>> En boks mager kesam
>> Tre ts bakepulver
>> 1,5 – 3 dl vann (må nesten se an litt)

Så blander du bare alt godt sammen og lager passe store “boller”. Setter de i ovnen på 200 grader i 15 miutter. De er veldig gode og ikke minst sunne! Smaker som normale rundstykker du kjøper i butikken, og det er jo noe av det beste jeg vet.


Jordbærsyltetøy fra Lerum uten tilsatt sukker gjør dette til en nydelig god frokost eller lunsj. Kjapt og enkelt, slik jeg liker det 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg