NOK ER NOK!

Ofte får jeg kommentarer (og ja, igjen over til hva dere lesere skriver i kommentarfeltet) på at jeg har tapt meg helt sykt og at bloggen min er dritkjedelig og at jeg var helt RÅ før. Da skrev jeg visstnok mer ekte, personlig, og det var en fryd å lese bloggen min. Noe jeg tror på, siden jeg var en av norges største bloggere fra 2008 til 2012. Det er fire år det. Fire år med total eksponering av mitt hverdagslige liv og tanker, uten noen spesiell form for filtere. Jeg skjønner jo det at det er tusen ganger mer gøyalt å lese bloggen til en sånn person enn den jeg har blitt nå. Skal jeg være helt ærlig så hater jeg bloggen min. Jeg syns både bildene, innleggene mine og generelt alt med den er dritkjedelig. Jeg virker som en helt ordinær og tilknappa 21åring som prøver alt for hardt å skape en blogg jeg faktisk er fornøyd med, noe jeg var før.

Jeg sitter med alle disse geniale tankene i hodet mitt, men når det kommer til å skrive de på bloggen så blir jeg liksom helt sånn “det er kanskje litt for drøyt å dele” eller så tenker jeg at det er litt for privat. Alle toppbloggere nå til dags legger jo ut superflotte airbrushede bilder uten en liten hudorm på nesa, og da tenker jeg som så at da må jeg også ha fine bilder. Jeg prøver iallefall å få fine bilder, men det er ikke meg. Jeg suger i å redigere bilder, og når jeg skal svinge meg rundt med airbrush-kosten på pixlr.com så ser jeg ut som grøt i trynet når jeg er ferdig. For så dårlig er jeg faktisk. Jeg har mistet blogg-Julia totalt det siste året, og tenker at leserne mine ikke vil se min usjarmerende side og at jeg heller må virke som en liten frøken perfekt for å nå ut til leserne mine. 

Jeg tenker på at jeg må være et godt forbilde, og at jeg ikke skal legge ut verken det ene eller det andre fordi det er jo faen meg alltid noen som blir fornærmet. Hva er det egentlig med dere mennesker?? Dere irriterer dere jo over alt mellom himmel og jord! JESUS er det rart jeg ikke orker å hamre tankene mine løst på tastaturet lengre? Før brydde jeg meg ikke over stygge kommentarer, og for å være helt ærlig brydde jeg meg ikke særlig om noe som helst. Spesielt ikke hva en gjeng med blogglesere syns om meg. Men det gjør jeg tydeligvis nå, for bloggen min har blitt en mølje av frokostbilder og treningsdagbøker. Ting jeg tror dere lesere vil se, fordi det er jo det alle andre bloggere legger ut.

Hvor og når begynte jeg å bry meg om hva dere mente? Når gikk det så galt at jeg faktisk leste over innleggene mine før jeg publiserte de, bare for at jeg ikke ville ha noen skrivefeil som noen irriterende lesere måtte utpeke? Jeg misunner 17 år gamle Julia som hadde hele verden forran sine føtter og kunne ikke brydd seg mindre om hva folk mente om henne. Jeg beundrer meg selv som faktisk har vært en av landets største bloggere i over fire år uten å ha blitt lei meg fordi dere skrev dritt tilbake. Nå er jeg jo 21 år og burde være mer trygg på meg selv, men tydeligvis har det gått andre veien for meg. Jeg har blitt alt for opptatt av hva folk mener og hva dere lesere tar dere nær av. Sorry altså, men jeg er drit lei. Drit lei av å ikke søle makrell i tomat utenfor knekkebrødet mitt før jeg tar bilder. Drit lei av å faktisk måtte tenke meg om to ganger før jeg starter en setning på et innlegg. DRIT lei av å prøve å blogge om ting jeg tror dere liker, for det har jo slått helt feil.

Jeg sitter ikke her å påstår at gamleJulia (som dere fint kaller meg) er tilbake, for jeg er faktisk ikke 17 år lengre. Det jeg sier er at fra nå av kommer jeg til å poste ting som JEG vil fordi JEG liker å skrive om det. Om dere syns noen av innleggene er kjedelig, fulle av skrivefeil, fornærmende eller har dårlig redigerte bilder – så værsågod legg igjen en stygg kommentar og kom dere videre på bloggtittingen deres. Jeg er ferdig med å prøve å tilfredsstille alle andre enn meg selv. 

Her har dere to totalt urelevante bilder. Jeg legger de ikke ut for å tilfredsstille dere, men fordi jeg hater innlegg uten bilder – og legger derfor ut mye dritt enn ingenting i det hele tatt.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg