BILDEREDIGERING

Det har jo vært et hett tema om bloggere burde redigere bildene sine eller ei den siste tiden, dette er jo en liten stund siden nå – men som alltid henger jeg etter. Det er jo veldig typisk at det skal komme en sterk kvinne ut i media å fortelle hvor utrooolig teit det er å redigere bildene sine, og at vi bloggere burde skamme oss om vi gjør det. Det øker bare presset mener de fleste, noe jeg egentlig ikke kan si meg helt enig i – men jeg er heller ikke uenig. Jeg har egentlig aldri tenkt over det skal jeg være helt ærlig.

Jeg har alltid redigert bildene mine så lenge jeg har hatt blogg, men det er ikke noe volsomt. Jeg fjerner kviser her og der, kanskje gjør meg litt hvitere i øynene, legger på et filter osv. Man vil jo at bildene som veldig mange mennesker skal se, skal være så fine som mulig. Redigering av bilder er ikke lengre så uvanlig som det brukte å være, og det er ikke kun bloggere som piffer opp bildene sine. Profilbilder på facebook skal jo minst være like flotte, om du er blogger eller ei. 

Det er jo så mange gratis redigeringsprogrammer ute på nett for tiden at alle har de tilgjengelig, og selvfølgelig er det lett å falle for fristelsen når mulighetene er så mange. Man kan gjøre absolutt hva man vil med et bilde, noe som kan være like morsomt som det kan være skummelt. Personlig syns jeg litt redigering er greit, så lenge det ikke blir for volsomt. Det er jo fremdeles et realistisk bilde av en person selv om man mangler en kvise etter femti 🙂 Haha! 

Jeg har jo blogget i flere år, og det er utrolig mange bilder. Det er vel også derfor jeg er så “åpen” når det kommer til hvordan syn jeg har på det. Jeg skjønner jo at de som kanskje tar bilde av seg selv en gang i skuddåret ikke har samme syn på dette med bilderedigering som meg, men som sagt syns jeg det er helt ok. Alt med måte!


Før og etter jeg koste meg litt vel mye inne på picmonkey.com, haha guuud!

Hva er deres tanker om dette?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg